myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Morning,Gutenmorgen,Godmorgon

Publicerad 2015-12-21 07:56:58 i Allmänt,

Ja efter ett natts sömn så vaknar jag upp med ont i halsen :( Ja hur kul är det? Men lite story of my life att vara sjuk på jul. Nåja blir det inte värre än så här så är det en skitsak. Förra julen minns jag nästan inte, somna på julafton och vaknade upp på annandagen......När jag var liten var jag ofta sjuk på jul och i sådana saker som vattkopper, påssjuka, halsböld osv. Gårdagen var i alla fall givande på sidan att jag hann flera saker som jag hade på min todo lista. Jobbade, köpte ett spel och bytte julklappar och färdigställde de som var kvar. Snabbt hem och förbi Statoil för en varmkorv och iväg till pappsen. Glashalt på gården var det och det var med livet som insats som jag bar ljusstumpslådan, som de skulle få till jul. När vi kom hem så slog jag in lite julklappar och röjde bort allt skrot efter det. Blir en del papperspill och elände som far överallt. Sen blev det morgonrocksläge en cola och en twistpåse i sällskap med serien Gåsmamman. En halvbra svensk serie. Varför bara halvbra undrar ni kanske? Nja jag är väl inte så imponerad av Alexandra Rapaports skådespelartalang. Men alla andra är bra hiihi
Måste visa er ett bra inköp. Ett par batteriljus som är höga och som är riktigt naturtrogna med lite flammande låga. Gillar de helskarpt faktiskt och det är fint med lite höga ljus ibland. Nu saknas bara den där renthusdoften hahaaha
Var och uppvaktade sonen oxå på hans födelsedagskalas och han hade köpt en hel del fika. Undrar om han väntade horder av folk? Idag blir det jobb till kl 19 och sen hoppas jag att vi drar på en gång och gör den sista julhandlingen och att det finns det som saknades förra gången.....Har fortfarande en rätt lång lista på inköp, men vi blir ju många till jul. På julaftonen så skall en av sönernas kissekatter spendera sin tid med oss. Mest bara för att det är julafton och då skall ingen behöva sitta själv. Det skall nog bara bli trevligt tycker vi tvåbenta och vår fyrbente sambo vet inget ännu.....men jag antar att han inte är lika nöjd med arrangemanget. Har som sagt slagit in julklappar och visst är det fint papper? Tyvärr så gjorde sig inte silversnörerna på bild och ser mer grå ut....
Borde egentligen gå och duscha innan jobbet men i ärlighetens namn så ids jag inte. Får väl ta på mig lite parfym haahha. Ja huvvaligen så hemskt. Vet inte om jag nämnt att jag inte är så förtjust i herrparfym? I alla fall de klassiska dofterna som jag tycker doftar dassblock. En av anledningarna är att jag i min ungdom jobbade med hotellstäd och jag minns dessa sk affärsmän som doftade herrparfym och deras badrum var hur skitiga som helst och jag kan fortfarande minnas skitränderna i badkaret. Men tjusiga kostymer och mängder av deo......blä och jag kopplar ihop stark doft med taskig kroppshygien nuförtiden. Nåja så illa är det nu inte med min, utan det är att man känner sig fräschare om man är nyduschad. Men folk duschar mer nu är när jag var barn. Inte minns då jag att jag duschade så ofta? Vanlig tvättning i handfatet var det som gällde. Minns oxå hur många gånger jag halkade omkull i badrummet av allt vatten jag spillt under tvättningen. Barndomstrauma??? Nej faktiskt inte utan jag löste det på ett fiffigt sätt minns jag och jag var hemskarns nöjd. Jag "hängde" fast handduken i troskanten och tröck mig mot handfatet och då rann det inte på golvet.....När jag var liten så var det vanligt att kvinnor gick till hårsalongen och la håret och därför användes badmössa av flera mammor. En sådan omgång med hårrullar och spray höll i flera dagar om man bara bättrade på med spray. Men nu har väl papiljotter försvunnit helt och ersatts av värmespolar?
Nåja det var lite tillbakablick hahaha. Nu skådar jag istället framåt och funderar på när bussen går....tänk att jag alltid glömmer bort och blandar ihop busstiderna? Idag innan jobbet skall jag fixa ngr julklappar till en av mina anställda, så jag måste vara på plats i tid så jag inte blir sen till jobbet. Så tills vi hörs, Ha de :)

Kommentarer

Postat av: My

Publicerad 2015-12-22 10:53:54

För att inte tala om när du blev sjuk på jul, i Spanien. Stackare :*

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela