myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ojoj...så det kan bli

Publicerad 2015-12-01 09:37:26 i Allmänt,

Jomen tjena...jag vaknade kl 8,45!!!! Helt otroligt och jag känner mig inte utsövd utan mer som bombad. Kunde inte somna i tid igår och låg vaken och snurrade runt till kl 12. Brukar oftast vara så under första natten maken jobbar eftermiddagspass. Tacka vet jag att få vakna tidigt och i lugn och ro, nu känner jag mig mer som stressad. Fånigt men sant. Nåja som ni vet så skulle jag baka lussebullar igår....tad....a det blev lussebullar och de gick att äta men jag har hittat på ett nytt sätt att göra dem....Fanns ingen kesella kvar på lillica så jag tänkte att kvarg går nog lika bra.....Jag tar det istället. Jag stötte saffran med lite socker och maskinen jobbade ner allt och jag tänkte att nu svämmar det över snart. Jag gjorde dubbel sats och de sista decilitrarna mjöl rymdes knappt. Då ser jag jästen!!!!!! shit...jag glömde jästen.....men vad fan tänkte jag jag kör ner den.....jag hade allt att vinna nu när allt var förlorat.
De blev små och inte så fagra...men riktigt goda. Så nu vet jag att det går hahahaahha. Men nu får nog beredaren stå i åtta år till. Sen så gjorde jag klart tolv julkort så nu är hälften kirrad. Den andra hälften blir nog att fixa imorgon. Det är ganska knasigt att jag börjar i hyfsad tid sen så sitter jag ner och gör det sista i sista minuten.
Efter att gjort lite bokföring och sådant allmänt lite småpockande så satte jag mig ner och började montera alla mormorsrutor jag gjort....det blev en hel del. Men jag fortsätter hahahah kanske det kan bli ngt ändå. Har en ide att montera och sy ett överkast till sängen i stugan...vi får väl se om orken finns.
Nu skall jag skyndsamt klä mig och fara ner till banken och växla till enkronor. Det råder lite brist på den valören. så det måste fixas och det kan endast göras på huvudkontoret. Då man på andra bankkontor inte jobbar med kontanter??? helt otroligt om ni frågar mig. Sen blir det jobb till i eftermiddag för då kommer Milou förbi medan modern har tränarmöte. Ha en bra dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela