myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lite vanligt onsdagstjatter

Publicerad 2015-02-11 07:03:02 i Allmänt,

Godmorgon ute i stugorna. Vaknade pigg och glad vilket är så skönt. La mig tidigt och somnade trots att det ibland kan gå lite trögare om den andre hälften är uppe. Men tjoff så sov jag och har sovit gott, vilket känns i kropp och själ när man är utvilad.
For hem tidigare igår och gjorde moms och massa annat nödvändigt grunks. Var klar vid middagstid och vi hade rester så middagen var snabbt avklarad.
Kvällen var inte så lång för egen del men gjorde lite stygn i broderiet.
Idag så kommer Panduro på besök och vi skall gå igenom lite nya avtal och de vill se den nya lokalen och vi skall planera lite för det. De kommer sannolikt hit upp och hjälper till vid flytten. Det är vad jag hoppas på i alla fall och kommer definitivt att pusha på att få.
 
Hade träff i går med folket som sköter radioreklamen och vi har gjort planering för resten av året. Fy för den lede vad sånt kostar men är så mycket bättre än tidningar så det får man ta.
Har ju ändrat framförallt namnet men oxå gjort lite nu skall vi flytta/ nu har vi flyttat spottar. Så i april kör de nya ut i etern.
Snart är det dags att påbörja bokslutet....brukar ta tid och energi. Men går ju inte att komma ifrån då blir nog skatteverket väldigt sura och farbror staten ännu grymmare. Så det är väl bara att se sanningen i vitögat och hoppa in i den däringa skiten.
När min rörelse har växt så stor att vi är stor koncern och finns över hela sverige då jäsickens skall jag ha en hel ekonomiavdelning som sköter skiten. Dream on....
 
För övrigt så är väl allt bra och vi är friska och glada och det känns extra bra. Tror jag har gjort bort eländet som gör att så många är hemma och sjuka. Kanske jag som var smitthärden hahaahha där vid julen då jag låg utslagen.
 
Pillrar på med sommarschemat och var nästan klar när det blev ändringar och nu måste jag börja om....Om en ändrar sig så faller det lixom eftersom det måste stämma med behov och tjänstgöringstid för resten av personalen. Men så ser det oftast ut på alla arbetsplatser, så det kan komma att ändra sig igen.
Skulle behövt plocka ögonbryn och fixa till mitt yttre en aning....men det har jag tänkt att det kan jag göra sen...det är hopplöst hur jag skjuter på sånt. Det är ju snabbt fixat men är inte så högt på min lista, så dumt för jag tror att det skulle förbättra mitt yttre hahahaahah
Men jag går liksom i ide på vintern, allt som har med min kropp att göra såsom plock och fotvård och liknande det liksom avstannar vintertid. Är så torr så jag självantänder snart om jag gnuggar mig lite. Men vintern får mig helt enkelt att avstanna och gå ner i energianvändning!!!! Har alltd trott att jag är en återfödd skata, men det är kanske en björn jag varit. Med tanke på att det stämmer med mitt hårda sträva hår och motvilja till snö och kallt och mitt lufsande.
Nåja nu skall denna "björn" lufsa iväg och ta på sig lite kläder och ta socialsnöret ner till arbetet. Ha det ni alla andra som lever utanför idét och kanske t om gillar vintern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela