myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lördag och en punkt från listan.

Publicerad 2015-02-07 07:25:33 i Allmänt,

 5 saker jag alltid har i kylskåpet:
  • Cola zero
  • mjölk
  • lök
  • ost
  • smör/Becel
Ja mer avancerat finns inte på min lista. Har andra människor kuligare saker?
Men är ju en cocaholic så det måste jag ha och mjölk till kaffe och lök passar till allt och en macka kan alltid göras.
Om man tittar på sådant jag vill ha i kylskåpet och försöker se till att det finns, så kan man ändra listan.
  • Soya
  • kalvfond
  • ägg
  • bacon
  • skinka/kassler
Soya och kalvfond tycker jag är så himlarns bra smaksättare och kan användas till många rätter. Ägg ????ja det är bara bra att ha... bacon och kassler är ju gångbart till all möjlig matlagning. Som en del i maträtter eller bara en snabbt fixad middag.
 
Stängde efter en heldag och vi hade rätt mycket folk stundtals. Men i ärlighetens namn så blir jag skittrött av att stå och vara glad och trevlig i åtta  timmar. Men för mig så är det viktigt att vara glad och positiv och hjälpsam och det ser man ofta på kassaresultatet.  Kunder handlar mer om de är glada och blir vänligt bemötta.
Men inser nu att i längden kommer inte det att funka med längre öppettider. Så skall fundera på om vi inte skall ha kassapass. I handeln är det inte ovanligt att de flesta jobbar deltid och då blir det mindre kassatid. Men om jag jobbar heltid och skall stå hela tiden i kassan så blir man trött, speciellt om det blir ännu längre öppettider.
Nu tycker ju jag att det är trevligare att stå i kassan än alla de andra områden som skall göras på en arbetsplats, så hellre det,
 
Är det ngn av er som skall se melodifestivalen ikväll? Är inte helt övertygad om vi skall se det....brukar inte tycka om låtarna som enligt mig inte är schlagerlåtar. Nåja vi får väl se.....
Idag så blir det jobb och förhoppningsvis så blir det semlor i kväll...smaskens
 Den här killen skall tydligen sjunga en stump ikväll...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela