myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lördagmorgon

Publicerad 2015-02-21 07:55:55 i Allmänt,

Idag fick jag sova till halv sju, vilket var jätteskönt. Men då kom kisse med sin tass och pillade i ansiktet. När inte det fick ngn större reaktion från mig så tog han fram en....klo. Häftigt egentligen att han liksom kan styra dem, och han vet att det inte uppskattas.
 
Gårdagen gick riktigt bra att jobba även om jag kände mig lite småvimsig från början. Nu är jag ju i och för sig alltid lite småvimsig, så det var nog bara jag som tänkte på det haahahah
Hade kunder ända till halv sex !!! då var det helt tomt. Så då satt jag mest och hängde tandköttet den sista stunden. Sen for jag hem och maken fixade god mat och så småningom så sov vi båda i soffan. Så himla skönt att somna framför tv:n och vakna till så mycket att man bara ramlar i säng.
Idag så ska vi jobba och i afton har vi inte planerat ngt särskilt alls. En av sönerna kommer för att scanna lite papper och käka...antar jag. Men sen blir det väl upprepning av gårdagen.
Låter kanske tråkigt för en del ,men vi gillar våra soffkvällar ihopkrupna tillsammans och ibland så kan vi riktigt längta efter helgens soffmys. Eller det är ju även den där goda middagen och ett glas vin och en stunds samtal vid bordet oxå som grundar hela myskvällen.
Förresten så öppnade jag mitt orangea kuvert och skrattade rakt ut,,,,hahaaa vilken skitpension hahaha. Men jag bryr mig inte ett skit faktiskt. Den dagen den sorgen och sen så har jag ju min tjänstepension.
Jag har ju tänkt bli jättegammal och vid det laget så finns det nog inga  pengar i statskassan ändå hahahaha.
 
Har alltid tyckt att sjukförsäkring är bättre att ha än pensionförsäkring. Det märks ju väldigt tydligt nu med långa vårdköer och annat elände. Behöver man vård så är det ju oftast precis i nuet och då är det bra att snabbt få hjälp.
Har man ingen sådan, så kan man alltid bli idrottare för de får alltid första "tjing" i vården. Hörde att Emil Jönsson som är ngn skidnisse har ngn skada i låret!! tror inte han står i någon kö..?
 
Eller så har man en sonhustru som är läkare......hahahah hon får fixa mig när jag går sönder i framtiden.
 
Gruvar mig lite inför kommande vecka då jag har mycket att göra hela veckan. Inte minst begravningen känns jobbig att ha framför sig. Ingen unik känsla alls då  begravningar inte är ngn trevlig sysselsättning.
Har varit förskonad från att gå på begravning som varit för en yngre människa, Måste vara fruktansvärt,,,,en äldre människa har ju oftast fått leva sitt liv och kanske varit gammal och sjuk och tom haft låg livskvalite, Att mista ngn gör ju alltid ont, men att förlora en yngre person eller en person mitt i livet, så ogreppbart hemskt.
 
Nu till något trevligt,,,hörde småfåglar kvittra som våren,,,,ni vet så där hoppfullt och lite uppfodrande. Antar att det kommer minst sju snöstormar till haahaha men de sjöng så vackert och man fick riktigt pirr i kroppen.
Åh så skönt med vår och sommar, kanske våren allra mest. Det doftar friskt av jord och naturdoften, När man hade hund så var det den årstid som jag gillade bäst.  
Men nu avrundar jag för denna gång och tillönskar er alla en trevlig lördag fylld med aktiviteter eller lugn och ro. Simma lugnt......
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela