myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Söndag

Publicerad 2015-02-22 08:18:45 i Allmänt,

Ja nu var en vecka till ända. Jag gör som de flesta som räknar måndag till söndag som en vecka. men jag vet när man jobbade i vården så var veckorna mer blurriga och man hade sällan fredagskänsla. Antagligen för att man jobbade oavsett helgdagar och andra fridagar som många andra branschområden har.
En rolig grej hände nu på morgonen och som fått mig att döpa om våran kisse. Han som helst sover och är så feg så han hoppar rakt upp om man nyser.
Satt ute och rökte när jag hör en kattfajt som pågår i närheten. Oj hinner jag tänka när balkongdörren flyger upp och våran kisse springer som ett tok, bara det är ovanligt?? rundar hörnet i hundranittio och sen blir det tyst.....Blev så snopen....bara att se honom springa så fort och sen tystnaden. Strax därpå kommer han tillbaka efter avslutat jobb. Han har antagligen brutit bråket och nu heter kisse Rickard Rättrådig.
 
Gårdagen på jobbet  gick bra och vi hade ganska lagom ström av folk. Efter jobbet for vi hem och sen resten av kvällen så chillade vi i soffan.....nja vi somnade så fort att det var fortfarande lördagskväll och primetime när vi snarkade. Tänkte först gå och lägga mig i sängen vid åtta men la mig istället i makens knä och sussade.
 
Fanns inget på dumburken som var så pass intressant att jag orkade hålla upp ögonen för och se ngt på Netflix var inte heller lockande.
Idag skall vi till H-sund och greja på, när vet jag inte då det är en massa hålltider på skidor som skall anpassas. 
Har även dragit ut texten till en av psalmerna som skall vara till begravningen. Den finns ju inte i psalmboken trots att den är väldigt "populär" i dylika sammanhang.
 
Nästa vecka har jag massor att göra, eller egentligen är det inte så mycket utan är mer hållpunkter, tider, åtaganden och sådana saker som gör att det känns mycket. Ibland så kan det kännas som om man har jättemycket att göra, men när man väl gör det så är det ganska snabbt fixat. Eller åtminstone kan det vara så för mig.
Vill oftast ligga före med det mesta och gillar inte att vänta, tålamod är ngt jag kan stava till men inte så mycket mer. Tycker inte om att skjuta upp saker och ting om det inte handlar om mig eller mitt personliga ansvar.
 
Hmmm låter kanske konstigt så därför tar jag ett exempel eller två.
Jobbets räkningar vill jag betala minst 14 dgr före och skatter betalar jag alldeles för tidigt enligt revisorn, som tycker att jag går miste om ränta. Ska det ändras något på jobbet så är utrycket...."vi gör det nästa vecka" inget som jag är bekväm med utan står där tidigt på morgonen och gör det.....
Mina egna räkningar kan jag "missa" och betala i sista ögonblicket, plocka ögonbryn och kamma håret....det gör jag i farten.
Tror att det handlar om ansvar och att andra är inblandade och att jag vet att saker kan förändras och då är det skönt att det är gjort och att man ligger i fas.
Nu hade jag betalt allt och bokfört en hel del tills i mitten av mars och det känns ju bra just nu när tankarna har uppehållit mig på andra ställen.
Gick och la mig utan att tvätta mig igår och just nu ser jag ut som en tvättbjörn runt ögonen och tänderna skulle oxå behöva en omgång. Så det kommer nog att åtgärdas först hahhaah
Hoppas att ni får en skön söndag och att ni gör ngt trevligt idag. Ha det så bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela