myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tisssdaggg och snö överallt...

Publicerad 2015-02-03 07:29:49 i Allmänt,

Jisses vilka snöhögar det är ,känner mig insnöad. Tycker inte om när det tornar upp sig högar utanför fönstren, vill ha fri sikt. Ja så att jag kan se när monstren kommer.......och vildälgarna slår till.
Nja kanske inte så nojig är jag, utan det är bara bättre utan snöhögar. Ingen snö brukar innebära lite mildare och jag gillar mildare.
Igår så drog kvällsmötet över två timmar så det blev sent, men jag slutade lite tidigare så jag hann hem och fixa mat och bjuda in sonen på middag. Messade honom; Vill du komma hem och äta? du kan ta med dig tvätten oxå.
Fick svar: Tack kommer gärna hem och äter men har ingen tvätt med mig. Ooops!! hade råkat skicka messet till maken hahahahaa
Nåja jag gjorde fiskbiffar och de blev riktigt goda och till efterätt blev det en semla. Var trött som en björn i april så jag stupade i säng.
Fick offerter på skyltar igår och nu skall vi nog tjollra vidare med ngt bakom kassan oxå. Tänker mig en typ av tavla???med fin bild och sen vårt namn på det.....hmmmm. Får höra om det går att ta min vision till ngt som ser bra ut.
Väntar fortfarande på offert för inredning och hur många nollor det blir......jag avskyr att vänta och har noll tålamod. Killen som sysslar med sådant har tydligen varit borta en vecka....What? sa jag, bind fast honom och mata honom på plats tills jobbet är gjort, föreslog jag. Men killen jag pratade med trodde inte att man fick det......försök sa jag då.....
Idag så skall jag på företagslunch??? så pretentiöst,,,nja det är gratis mat hahaaaha. Sen skulle jag få skjuts till sonen och ska måla lite fönster och ett bord. 
Idag eller i morgon får vi oxå lyssna på vår nya radioreklam...tjoho och det innebär att jag måste planera när och hur ofta den skall spelas. Sådant kostar stålar i mängd och mass så det gäller att spela när det är lönt, dvs när mina kunder lyssnar. Tidigt på morgonen, ett tag mitt på dagen och sen till kaffet. Sådant görs det mätningar på så det kan man t om se på papper.
Ikväll så blir det att ta det lungt och på sin höjd dra runt dammsugaren ett litet motionsvarv. Ja vi får väl se om jag idds ngt mer...tror inte det.
Jo kanske tvätta lite men jag vill göra sådant på morgonen så vi får väl se. Modern fyller år på fredag så skall nog dit en liten sväng på förmiddagen och säga grattis och till helgen jobbar jag så det kanske inte blir förrän på söndag.
Håller på att planera sommarschemat för fullt??? och det kommer nog att innebära en hel del jobb för egen del. 
Långa dagar nu med galleriatider men allt går med lite vaselin och glädje.
 
Vi drar alltid ner bemanningen och gör om schemat på sommaren. Det brukar innebära att man jobbar längre pass och istället kan få en längre helg. Kommer att anlita Proffice även i år, när det gäller vikarier. Så himla tryggare och bättre, för mig som företagare. Man får en person och gör de inte ett bra jobb.... så hasta la vista baby....Har bitit i gräset för många gånger för att lita på vikarier och deras arbetslust, för den brukar avta om det är fint väder eller ngn trevlig festival. Då blir de oftast magsjuk????? Då är det skönt att slå en signal och det står en ny i dörren och jag slipper stå för omaket att söka ersättare och stå för sjuklön.
Nu skall jag se om jag hittar ngt presentabelt att ta på mig. Har packat ner ombyte för målningen i eftermiddag. Har en tendens att spilla ngt så överdjävulskt om jag inte har bytt om.
Ha en skön semmeltisdag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela