myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Den tjugonde.....brukar betyda?

Publicerad 2015-01-20 07:27:21 i Allmänt,

Barnbidrag...ja det datumet sitter sedan man själv hade småkottar. Det är lika konstigt som att om jag hör ett litet barn gråta på Ica så börjar jag ruska min matvagn som en ren reflex!!!! Så knasigt...hur mammareflexer finns kvar.
Just nu klockan sju på morgonen sitter jag och dricker kaffe och kalasar på en chokladbit? Det blev aldrig av att vi firade igår. För nu är det bestämt och vi flyttar verksamheten till MVG. Kan dock säga att choklad på morgonen...nja inte så himla gott som på eftermiddagen och kvällen. Men är det kalas så är det.....
Skall snart bege mig till jobbet och ta emot varor och serva kunder. 
Gårdagen flöt på i ett rasande tempo och jag fick tag i alla som jag skulle nå och det blev ett ringande och flängande utan guds like.
Var även och kollade efter städmaskiner....oj oj vilken djungel. Hittade ingen som jag tyckte var bra så nu har jag gett butiker uppgift att söka en åt mig.
Maken såg en som han tyckte var given....en som mer såg ut som en åkgräsklippare. Vad är det hos män som gillar allt man kan åka på???
Hur tänkte han? skall vi styra runt hyllorna och putta runt dem varje morgon?
 
Ikväll så måste jag titta på den årliga lönerapporteringen och hoppas att det flyter på fint och att det går bra attt logga in och rapportera. Det görs varje januari för att "staten" skall kontrollera att man betalar rätt arbetgivarförsäkring och sociala avgifter. 
Har beställt "ny" radioreklam och två till jinglar om flytt osv. Dyrt sånt där men mycket efektivare än pappersreklam.
Våra kunder är ju mest barnfamiljer och de "läser" inget om det inte finns på webben.
Måste ringa bredbandsbolagen och kontakta ett annat för att kolla priser. Allt är ju nu för tiden databeroende, kassor, betalmaskiner osv och sådant kostar och tål att jämföras. Betalar hellre mer och det fungerar. Idag så ligger kortmaskinen på telefonlina, vilket jag tycker funkar bättre än via dator. Så jag måste kolla upp det.
Men inte idag, hinns det med utan det får bli en annan dag.
I början av februari fyller min mamma år och jag måste försöka hitta ngt bra åt henne. Kanske en ny dammsugare eller en ny och bättre köksassistent, en sådan där mindre som hon kan "mosa" nötter i till fåglarna.
Blir nog en sådan....hmmm måste kolla med henne vad hon önskar,
Sen har jag en sons flickvän som fyller år nästa vecka, men jag tror jag vet vad hon önskar sig så det känns klart.
 
Usch...nu ångrar jag den där chokladbiten, bullrar i magen.....Men är huvudet dumt får kroppen lida...ett bra ordspråk.
Nu gott folk omfamna tisdagsmorgonen och gör dagen till din vän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela