myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fredagmorgon och lite ledsen.....

Publicerad 2015-01-16 07:44:40 i Allmänt,

Glad för att det är fredag och vi/jag är ledig i helgen. Ledsen över att en av mina favvoaffärer gått i konkurs- Hemflit.
Kan inte fatta riktigt hur ledsenn jag är över att den butiken verkligen har konkat och att inte umeborna kan ge fanken i att beställa på internet. Våga vägra internet säger jag......
Hemflit hade bra priser och låg hyfsat centralt och hade jättebra service. Var ända ini bängen skall jag nu köpa broderigrejs.....jag bara vägrar att köpa på internet. Nu gäller det att stödja ngn annan i Umeå som har broderi och garn. Fy bubblan så trist och irriterande.
 
Igår så kom umetidningen och skulle göra ett reportage och min plan om att inte vara med på bild ...gick åt pipsvängen.
När jag och Malin stod där och flinande lite obekvämt så sa hon att hon hade hört talas om att det fanns filter till kameror som kunde "trolla" bort fem kilo???!!!! Fem kilo?  jag hade hoppats på 55 kilo!!!!! Usch för kameror.....det enda jag tänkte på var varför jag inte hade tagit ngt annat på mig eller åtminstone kammat håret......
 
Igår så var vi barnis åt lillan och vi badade och lekte och hade det urmysigt. Hon är så kramig och alldeles fascinerad av maken....antagligen därför han är så bullrig och "konstig" i hennes ögon. igår så lekte de en lek som gick ut på att han gick och gömde sig och hon gick efter ....han skrek och hon skrek och kom springandes till mig med skräck i blick. Så höll de på länge.....
 
Ja vad händer annars i helgen? ja vi har 48 timmar av den sista beslutstiden om vi skall flytta och expandera eller stänga.....det blir mycket av ena sidan och den andra sidan i tankarna.....Läskigt som fanken är det, men samtidigt oerhört spännande.
Det är dock underbart att känna att jag inte är ensam i beslutet utan att maken står bredvid. Det största hindret just nu är hyror som är astronomiska om det blir tungt......men man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke. Men undrar kanske någon? varför stannar ni inte kvar då och kör på? Därför att läget suger...och vi lever tack vare våra stammisar och parkeringen utanför. Vi har nog sugit ut allt som vi kan från vårt läge just nu. Butiken går bra nu....men faktum kvarstår att handeln sker längs gågatan och galleriorna. Ska vi överleva så är det som gäller flytta eller stäng...Nischade branscher som våran, så måste man söka kunder där kunder finns, gammalt djungelordspråk....skratt
Jag är väldigt stolt över vad jag åstadkommit hittills och går det inte bra så kan jag ärligt säga att jag/vi vågade och ändå vara nöjd över att man hade modet att ta chansen.
 
Alla våra barn har egna liv och klarar sig utmärkt själva, så det är bara jag och maken och kisse. Vi har det fantastiskt egentligen och har hälsan och kärleken. Jag är en social eremit och älskar att arbeta. Kanske för att jag har en tokskojigt jobb och aldrig någonsin känner att jag släpar mig till jobbet.
Vi har det vi behöver och mer än det. Visst skulle jag vilja bygga ut stugan och bo lite större, så att mina dockskåp ryms....hahaahahah. Men what the fuck....kan vi göra sen....vi skall ju bli hundra år, sen skall vi oxå spöka i hundra år. Såg igår ett program om änglar som följer en genom livet och ni vet ju att jag tror på sådant. Jag var fascinerad men maken är skeptisk. Jag tror på efterliv och skyddsänglar, karma och ödet. Jag har levt så många liv tror jag och försökt vara en bra människa. Är hyfsat god och snäll i nuvarande liv, så mina änglar och min karma jobbar för mig känner jag. Its payback time.........
 
Nu seglade jag iväg i ett new age surr hahahah men det är det fina med att blogga som en dagbok där man skriver ner alla tankar och mischmasch man har i huvudet och sen så känns allt bättre.
Men idag är det fredag och det är fredagsmys i knät på maken , kanske ett glas rött och sen snark i soffan.
Ha en underbar fredag mina vänner och glöm inte att krama er själva.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2015-01-16 16:52:38

Haha, jovisst är det tur man har sina små husdjur! Men en viss frihet blir det ju nu, utan barn hemma, rätt skönt det också! Ha en mysig kväll!
/Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela