myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Någon påkallar min uppmärksamhet...

Publicerad 2015-01-08 07:04:20 i Allmänt,

Har ni sett det arma lilla livet? Som verkligen vill ha en större kruka...mer jord...ja vad som helst tror jag denna växt skulle bli glad över. Hålen på bladen är spår efter småkissarna,,,som gillade att bita men framför allt klösa på blommor. Inte så bra då en del växter är väldigt giftiga eller åtminstone långt ifrån välsmakande eller nyttiga att få i sig.

Nu kommer t om rötterna ut och "skriker" åt mig.  Ja jag lovar...försöker jag säga...man ska ju prata med växter. Har dock ingen större kruka hemmavid, så det måste införskaffas. 
Ikväll så kommer Milou då vi skall vara barnvakt, det var vi igår oxå medan modern hade föräldramöte. Hon lekte evigheter med en liten boll och en lekspade. Leken gick ut på att hon kastade iväg bollen och vi förfasade oss över både kraft och längd på kastet. Hon skrattade ända ner i magen och var väldigt nöjd över sitt bus. Sanningen är att hon är inte så himlarns bra att få iväg bollen men kroppsligt och andligt så satsar hon allt.
Jobbet med att flytta runt och greja på butiken fortsätter idag. Det är mycket bra för samtidigt blir det städat och fint. Min ena arbetskamrat är en fena på att ställa och hänga så vi andra bär och ställer dit och hon gör piffet. 
Håller på att steka fläskkött just nu, så middagen blir i rimlig tid. Måste dock iväg på Ica i alla fall då mjölken tryter. Vi eller rättare sagt jag gör av med mycket mjölk. Jag har ju mjölk i kaffet och jag dricker mycket kaffe. Det går mer mjölk än vad man kan tro, till kaffe. Men innan jag beger mig till jobbet så ska jag nog klä på mig. Inte bara för egen skull utan för min omgivnings skull. Folk skulle kanske inte uppskatta att man sitter på bussätena alldeles näck utan en liten handuk? 
I ärlighetens namn skulle jag inte ens vilja prova, är inte en solklar nudist. Men nu är det slutsvammlat och dax att ta tag i annat. Ha en underbar dag och gör det bästa ni kan av den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela