myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Sköna söndag

Publicerad 2015-01-25 09:27:37 i Allmänt,

Åh vilken underbar afton och kväll vi hade igår. efter jobbet som var lika trevligt som vanligt med glada kunder. Så for vi hem och jag läste lite bloggar och tog ett VARMT bad och maken började med en underbar middag, Själv fick jag en glas vin i badet och där låg jag och lyssnade på min bok i ljuset av värmeljus....Middagen var godare än godast och han hade grillat köttet i elgrillen och råstekta potatisen var perfekt. Sen tog maken ett långt bad och jag kunde fördjupa mig i ett program om Jerusalems historia, mkt intressant vill jag påstå. Efter det så var det Suits på Netflix till ögonen föll ihop. Till det hade vi gurka, korv och ost till en röra med räkor och parmesan...slurp
 
Blir nog ett bad i kväll oxå....om maken går med på att sköta tvättandet själv. Gillar inte att krypa ner i morgonrocken för att sen måsta ta på sig och stövla iväg till tvättstugan. Vi brukar oftast hjälpas åt med det, men maken envisas med den sena tiden i tvättstugan och ni vet ju hur kvällstrött jag är......
 
Idag så har vi tänkt oss iväg till nya lokalen och fixa lite kartonger osv. Hyresvärden vill veta var all el och belysning skall monteras så den ritningen skall oxå fixas klart idag. Skylten/loggan är det oxå lite brått med.
Igår så hade vi det lite roligt på butiken då vi hade utifrån 15 förslag kommit ner till tre??!! och de fick kunderna sedan rösta på. Vi har en vinnare...av kunderna nu skall kollegorna få kika och rösta så sen är det bara att skicka beställningen/offerter. Egentligen så är "vårt" namn inte så viktigt då Panduro Hobby kommer att var i fokus, när det gäller skyltning. Lite tyngre namn liksom.....
Måste börja fnula på sommarscheman och ledigheter oxå, Vi skall ju på återförsäljarträff i början av juni nere i malmö och personalen vill vara sommarledig och föräldraledig och det är hög tid att börja planera. Semester för oss blir det inte så mycket bevänt med....men det får man ta med i detta jobb. Gör egentligen inte så jättemycket för min del, som lider av ngn form av defekt som heter gillar att jobba. Men nu är det så att orken inte är på samma nivå som viljan så det måste jag ta i beaktning, Så lite vardagar blir det ledigt, och istället kör vi helger.
Då håller man ner personalkostnaden oxå, vilket är den stora utgiften i alla företag. Nu får vi ju OB kostnader som är flera hundra procent mer än idag, så det gäller att fixa och trixa.
Igår så kunde vi läsa i VK att det fanns förslag om att tiggarna kunde bo i gamla biblioteken så var det dessutom nära till "jobbet" utanför butikerna. Min undran är då ? gäller det även umeås sedan tidigare hemlösa och uteliggare eller får de bo kvar under brunnslock och trappuppgångar? Vi har ca 27 "kända"uteliggare i staden, enligt sociala kontoret, då menas de som inte har ngn överhuvudtaget att bo hos och som inte har ekonomiska medel att tillgå. Det värsta är att den siffran är så många fler men att de bor tillsammans med andra. De borde kanske oxå ta chansen att jobba som tiggarna??? Men där blir det lite komplext då flera är missbrukare och de har liksom fullt upp med den sysselsättningen antar jag....Ja det är inte lätta frågor och ännu svårare att förhålla sig till tycker jag. Är så himlarns tacksam över det jag har och det jag förvärvat mig. Har så lätt att falla in i fördömanden och tyckanden, men har ju aldrig gått i "deras" skor och dessutom fötts i ett land där samhället "går in " i de flesta fall. men å andra sidan så har jag i min själ och skjorta jobbat och periodvis försakat en del för att ha det bra. Äsch nu lämnar vi detta för annars fastnar jag i 5 A4 sidor långt inlägg.....
Nu går en av grannarna förbi med sin lilla voffsing som kissar för femtielfte gången på postlådan,,,,det är inte okey tycker jag. Oavsett om lilla voffsingen har prostatafel eller ngt annat behov av att kissa sjutusen gånger var tredje meter.
Tycker att man kan gå raskt förbi i bostadsområdet och låta de små liven kissa på andra ställen. Kiss och bajs är visserligen naturligt men ser inte så trevligt ut, med gul snö precis överallt på snödrivorna vid uppfarterna. Så det lägger jag in i hyfs och det bör matte och husse fatta. Vår egen kisse vill ju inte vara ute men sina behov vill han göra ute. Inte heller okey att han går och bajsar i andras rabatter. men det är långt värre med glas, fimpar och papper tycker jag. Sen så är det ännu märkligare att de som gnäller mest över kattbajs fyller senare sina rabatter med gödsel????? Men jag vill inte att kisse skall ränna runt och bajsa så nu skall jag fixa småblöjor åt honom......eller???
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela