myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Okey i stan igen..

Publicerad 2015-07-10 08:40:58 i Allmänt,

For en tväris upp till stugan och där var det kallt och regningt.Prova att blogga från telefonen och skrev och skrev och sen lyckades jag trycka bort allt...grrr. Nåja så kan det gå och jag är int det minsta förvånad över det.
My skickade lite filmer från Turkiet på hotellet och vyer från deras balkong och det såg underbart ut och de hade massvis med svalor och ett bo på balkongen. Fy bubblan vad jag önskade att jag var där i solen och låg och skvalpade omkring i en pool.
Men jag har haft sällskap av ngt annat i stugan, som räckte i två dgr och sen for jag hem hahahaha
Nja sista biten åt jag upp i bilen...Jag har sytt och tittat på tv och sovit. Problemet är att om jag sover för mycket så kan jag inte sova för natten lika bra. Annat var det när jag var sjuk (utbränd) då kunde jag sova hur mycket som helst och det hände att jag sov i ett dygn. Minns en gång då vi for till stugan och det var vinter. Det var kallt i stugan och jag satt mig på sängen i ytterkläderna och väntade på att maken skulle få fyr i brasan....sen vaknade jag nästa eftermiddag med jackan på. var uppe en stund och gick sen och la mig igen. Men jag minns hur gott jag sov på den tiden och hur skönt det var och det var väl det enda positiva med att vara sjuk. 
Fast det finns fler fördelar även om jag inte skulle vilja göra om det så har det påverkat mitt liv mer positivt än negativt. Det enda som jag tycker är jobbigt är att min kapacitet och stresstålighet har decimerats oerhört och att allt som påminner om mitt gamla arbete ex pappersarbete är så tungt och jobbigt.
Idag steg jag upp tidigt för att fara lite tidigare på jobbet och ta golven och påbörja beställningen.....men inser att nyckeln lyckades jag glömma på jobbt...:( ja inte så smart kanske haaahahah
Ja jag jobbar ju i helgen så jag får fara in lite tidigare imorgon istället. Men sen så är det semester tjoho, för maken går på semester nästa vecka och då rackarns hoppas jag att jag kan ta ledigt i två dgr i alla fall. Men jag skall inte klaga, för jag har kunnat ta kortare dagar och varit ledig två dgr i veckan så det är kalas.
Tänkte jag skulle visa er en bild från förra veckan när jag och Millan var på frasses
Trevligt middagssällskap och jag riktigt längtar tills v 31 då jag får rå om alla barnbarnen nere i huset vi hyrt i södra sverige. Nu hoppas jag bara att vi får hyfsat väder, så att vi kan hitta på ngt trevligt tillsammans.
Apropå trevligt så kommer två av sonens goda vänner från Holland upp på måndag hit till Västerbotten och han har gjort värsta planeringen för vad de skall hitta på. Han lärde känna dem när han var på sin Asientripp för ngt år sedan och nu är det deras tur att hälsa på honom. Så nästa fredag så kommer de till stugan och då skall de få testa surströmming :) hoppas att de gillar det. Vi tänkte för säkerhets skull göra en västerbottenspaj och lite annat oxå ifall de inte tycker om det. Sen blir det väl fiske och älgar och sådant som de tycker är exotiskt ????
Svårt att komma ihåg att andra tycker att våra skogar och berg är exotiska. Man blir ju lätt hemmablind, även om jag tycker att det är förbaskat fint häruppe och oförstört. Men jag gillar södra sverige med sin närhet till allt och ljumma vindar och möjlighet till bad utan att tappa känseln.
Idag har jag bil och det känns ju extra lyxigt. Har fått låna dotterns medans hon är på galej i Turkiet och det är inte helt fel. Maken tycker det är en skramlig plåtlåda hennes lilla blå bil. Men jag gillar den helskarpt, perfekt till att skjutsa rumpan hit och dit och lätt att parkera.
Vi har oxå besök av kisse Lenny igen och han skall stanna över helgen, då husse och matte har farit på en minisemester till Kolmården. Våran gammkisse är så sur och less att det riktigt är en aura av eländighet runt honom. Han fräser och morrar och är verkligen irriterad på Lenny som inte låter honom vara ifred ngr längre stunder. Men gammkisse är snäll och låter mest bara och det heter ju att tomma tunnor skramlar mest och det stämmer på honom.
Nu har vi gömt alla kablar oxå, för Lenny är kabelbitare, vlket många kissar är. De tycker om plastsmaken läste jag ???? Inte så bra och farligt kan det oxå vara och dyrt blir det att köpa nya laddare......
Nåja nu skall jag sluta babbla för denna gång sköt om er :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela