myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lördag och ingen sovmorgon

Publicerad 2015-03-07 08:03:29 i Allmänt,

Nope...ingen sovis idag. Var uppe halv sex, men kanske kan bero på att tanten somnade halv nio??
Kom hem från jobbet och eftersom jag känt mig frusen hela dagen så fick jag ett erbjudande som jag absolut inte tackade nej till....
Ta ett bad och ett glas vin så fixar jag mat.....say no moore....
Bubbelbad,ljudbok och ett glas rött. Sedan en underbart god middag med efterätt....mums och smaskens. Har jag det bäst???aaaaaaaha det har jag...
 
Men kombon av denna vällevnad och mysighetskänsla gjorde att jag nickade till och trodde när jag vaknade till just före Lets dance att jag gjort bort min sömninghet. Pyttsan, fixade det en liten stund till sen snarkade jag tills min livskamrat sa att vi skulle gå och lägga oss.
Skönt men lite irriterande då jag brukar vilja dra ut på fredagskänslan och vara vaken lite längre.
Idag blir det jobb och sedan...tjoho kommer prinsen och vi skall handla god mat och lördagsgodis och antagligen ladda hem ngt spel. Kan inte motstå hans blå ögon, som bara får mina ben att vackla och hjärtat att fladdra av kärlek till den förste av alla barnbarn. 
Imorgon skall vi nog spela bowling om det finns ngn bana ledig och äta hamburgare. Hursomhelst så skall det bli trevligt och roligt att få höra mer om hans dagar. Han verkar trivas i skolan och har kompisar så nu måste jag få höra mer om hans favoritämne och vad han gillar mest och det som är mindre kul. 
 
Visst är det härligt att ljuset och solen visar sig men hos de flesta liksom hos mig kan man tydlgare se hur skitigt det är.....fönstren är en sak men listerna och elementen och sådana platser som inte jag torkar lika ofta som det verkar behövas. Hu och fy så trist och även vitrinskåpet ser ut att behöva en 40 graders tvätt med intensivprogram hahaaah
Men ju längre jag väntar desto finare blir det när jag gjort det. Hela mars och april har jag en massa som jag måste göra så en dag för att städa hemma går bort. Apopå det så känns det lite stressande att bara tänka på hur jag skall lägga upp planeringen????
I mitten av april så måste allt vara borta och klart för då börjar all montering och sådant på butiken.
Jag måste då ha fixat klart bouppteckning och urstädning och bortforsling och allt sådant i mammas lagenhet. Varit upp till stugan med sådant som måste förvaras där....blir nog två svängar är jag rädd....
Tömma källaren på jobbet...ca 120 kvm med jox,,,99% skräp. Packat varor,,,sett till att all teknik är förberedd, skyltar på plats, elektriker på plats. Sen det bökigaste.... tömma och renovera hela gamla butiken....hmmm javisst ja, jag skall ju jobba oxå....och starta upp bokslutet.
Men just nu....är det bara lördagmorgon och en kopp kaffe till skall avnjutas och ...förresten är det ingen som behöver en svart skinnsoffa? med två fåtöljer. Sonen säljer skitabilligt.......
Simma lugnt och hakuna matata....

Kommentarer

Postat av: Marianne o kurre

Publicerad 2015-03-07 19:05:50

Hej är sofforna fina?vet du var dom är inköpta o när?är dom sköna?kan han skicka bilder?kram

Svar: Han sålde dem igår till slut.....orkade inte vänta utan ville bli kvitt dem. Ja de var toppenfina.....sorry
myma.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela