myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Måndag 9 mars

Publicerad 2015-03-09 06:49:56 i Allmänt,

Vilken fin helg vi haft, med lillprinsen som klistrad bredvid mig. Vi har myst och pratat och sett på film och varit på innebandyträning och spelat bowling. Men vi har en stor skillnad mellan oss......han gillar att titta på spindlar på youtube????desto läbbigare desto bättre. Huvva och usch, säger jag som t om tycker de är vedervärdiga på bild.
En fin helg där jag verkligen tankat lite Viggogos och kärlek. Vi bjöd på middag igår och då kom även ena sonen med flickvän och de tog med sig sin kisse Lenny. Lenny har mycket att lära sig om interaktion mellan kissar dvs hur man söker kontakt och umgås. Våran kisse var väl måttligt nöjd över besöket men tänkte antagligen att om jag bara står ut ett tag så försvinner väl det där krypet snart.....tills....
Lenny var så intresserad av vår kisse men visste inte riktigt hur han skulle närma sig och ta kontakt. Så han kröp fram flera gånger tills han var så nära att han kunde bita kisse i ....rumpan. Gissa om våran kisse blev irriterad och förbaskad och delade ut några rejäla svingar. Då bytte Lenny taktik och toksprang fram och ...bet han i rumpan. Tills slut var han helt slut av all denna spänning att han bara ramlade ihop och låg och stirrade på storkissen, blickar som antydde att han var både imponerad och nyfiken på storkissen. Antar att den lille Lenny sov gott inatt av all spänning.
Tyvärr hann jag inte ett dugg av sådant jag hade tänkt göra men det kändes så oviktigt, när jag hade betydligt mycket trevligare att umgås med mitt hjärtas lillprins.
Så planen är att sluta lite tidigare idag och fara hem och börja sortera och göra en: Att göra lista.
helt nödvändigt för mig så jag inte glömmer och sen kommer ihåg vad som skall göras och vad som sen gjorts. 
 
Planen är att det som är av praktiskt göromål påbörjas nästa helg. Jisses annåda vad vi kommer att ränna runt med skrot, och grejs då. Tömma mammas lägenhet och fara med massor av skräp från butiken. Vi kommer inte att hinna allt, men hinner vi hälften så är jag mer än nöjd.
Skulle vara så himlarns skönt att få tömma några rum i källaren och kunna städa ur där. Sen kunna ta mammas lägenhet nästkommande helg. Hur dumt som helst att man måste bo på platsen om man vill beställa urstäd och utnyttja städavdrag. Har ringt runt och kollat priser och det är lika bra jag städar själv. En hel del kaffe och dansbandsmusik så grejar jag nog det. 
Är egentligen ganska småtrött och jag tappar farten och tråden ofta. men det har ju varit händelsrika veckor på sista tiden. Att både bita ihop och köra är det dummaste jag kan göra så att göra en lista där jag kan bocka av och underlätta allt kommaihåg grejs hjälper jättemycket. 
Idag måste jag in på jobbet lite tidigare då jag fick problem med kassan i lördags. Vi har ju en ny kassa och när jag slog igång gamla kassan i lördags så kommer det inte ut några kvitton?????och ingen kassalåda heller för den delen...så jag måste ringa supporten. Tur de är duktiga på att förklara för idioter som jag.....
Pedagogiska och metodiska går vi igenom "skiten" via telefon. Håll tumarna nu att allt löser sig, för jag har en tendens att svartmåla all teknik som eländes elände.
Ha en bra dag, solen verkar kunna lysa idag då den syns därborta bland trädtopparna...skönt :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela