myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Thank god its friday...

Publicerad 2015-03-13 08:03:25 i Allmänt,

Jamen så trevligt och kvällen ligger framför mig. Har haft beslutsvånda om vi skall fylla släpet ikväll eller om vi skall vänta tills imorgon.....fördel med att fylla ikväll är i så fall att vi får med mer och hinner mer. Men å andra sidan så tappar vi en fredagskväll.....vilket inte känns bra alls. Nja känns som om vi vill ha en fredagskväll....
Hela veckan har varit full med saker på kvällarna och vi skulle nog må bra av en soffhörnskväll.
Eftersom jag är morgonmänniska så upphör oftast min aktivitet vid kl 20 på kvällarna, därför är de inte så lång....Jag gör det mesta på morgonen och kliver hellre upp fem och gör både stort och smått.
 
i glada vänners lag håller jag mig vaken eller om jag gör ngt annat som jag tycker är trevligt. Men är det bara en massa dravel att se på dumburken så sover jag hellre eller lyssnar på bok.
 
Igår så skulle jag adressändra och det kunde man göra via nätet....okey...fyllde i den gamla adressen...men fick "svaret" adressen finns inte???? provade tre gånger sen ringde jag till adressändring och påtalade problemet. Ja men då kan vi ändra via telefon sa de. Så bra och det gick ju jättebra tills vi kom fram till den delen med ny adress!!! Kungsgatan 52-54 sa jag. Nej den finns inte sa de??? Kollade snabbt av mina uppgifter och de stämde. men den adressen har de andra i huset???? nej sa mannen i luren 52. 53 eller 54 finns. Jamen då garderar vi med 53 sa jag. Nej sa han där finns bara lägenheter???jamen ta 52 då...
 
Sen fick vi nej till det nya bolagsnamnet och fick snabbt hitta på ett till. Så nu skall det in nya papper med ny bolagsordning och ett nytt styrelsemötespapper. Blir så himlarns less....
 
Nu har jag tagit en paus och duschat och bäddat sängen och druckit lite kaffe så nu kan jag fortsätta surra lite igen. På söndag skall vi vara barnvakt till Milou och fara ner till nya butiken och se hur långt de har kommit i byggnationerna och mäta lite väggar. Får se hur det går ihop med annat jag tänkte göra på söndag. Vill ju gärna följa Viggo på träningen så kanske My kan lämna Millan på hallen. Att åtmistone vara där medans han tränar skulle kännas bra då jag inte hinner träffa han och lillebror lika mycket som jag skulle vilja. Det händer ju så mycket med barnen och ibland så blir man så ledsen att man inte avsätter mer tid åt det dyrbaraste man har. 
Igår på butiken så var det några tjejer som kom in och handlade massa guldgrejer...kunde inte motstå att fråga vad de skulle hitta på? En kompis skulle fylla arton och det ville de fira stort att de nu var vuxen. Så trevligt tyckte jag och sa att då skulle de bara veta hur trevligt det skulle bli att fylla förti och femti.....De tittade stort på mig och sa att det var första gången de hört ngn säga att det var trevligt??? och att det var jätteroligt att höra och t om tackade för det. Först skrattade jag bara och sen så tyckte jag det var lite beklämmande att de kanske trodde att det är nu eller aldrig. Men om man tänker tillbaka så kände jag nog på samma sätt, när jag var arton. man hade önskningar och tankar om hur det skulle vara när man var femtio år och det är så långt ifrån hur det faktiskt är att vara femti. 
 
Idag är det beställningsdag och min kollega kommer att vara helt upptagen av det och jag kommer att stå i kassan. Blir nog ganska lugnt idag då det är veckan före barnbidrag hahahaha. Vi gick igenom planeringen inför flytten igår och nu börjar vi alla bli lite stressiga över allt som skall fixas. Eller egentligen är det nog mest jag...men å andra sidan så har jag erfarenheten av att aldrig skjuta upp något och tro att det kommer att fixa sig snabbt. Inte om elektriker, teknik och andra yrkesgrupper är inblandade....
Minns mycket väl hur det var när vi skulle flytta dit vi är nu....Hade ringt tre gånger till olika ställen för att försäkra mig om att det skulle vara klart och färdigt....jomen tjena det slutade med att jag fick skrika i telefonen och hota med både böter och att ringa tidningen....
Nu är det dessutom så att i en galleria och du inte har öppet när du ska ha öppet får man böta 40 000:- per dag. Så funkar inget så blir jag fullständigt rabiat.
I dagsläget så är det bla så att telia säger att det finns kablar men elektrikern på plats säger att det finns inga. Telia vill inte åka dit och titta i "onödan" och nu tjafsar vi om det. Data företaget säger att ring en vecka före så slår vi på förbindelsen...jo hejba säger jag.  Enligt min erfarenhet så fungerar de där yrkesgrupperna så här.
Måndag: Dagen efter helgen  och de känner sig lite sega och lallar mest på.
Tisdag: Ja kanske de jobbar lite grann och skruvar upp tempot, dvs kollar på vad som måste göras...
Onsdag: Lillördag och nästan lite lediga kanske lämnar in tipset och tar en långlunch...
Torsdag: Snart helg och de kan börja slappna av och fundera på helgen. Kanske köper en bulle till kaffet och surrar med polarna på telefon.
Fredag: Ja nu är det snart helg och det är inte lönt att börja med ngt nu. Går lite tidigare för att hinna på bolaget....
är det ngn annan som känner igen detta?
ha en skön kväll och mys ihop i soffan eller ta en promenad eller gör ngt annat ni tycker om att göra. Jag skall ta ett bad med med lite badsalt som jag fått av Millans farmor. Tack gulle dig F <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela