myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fredag

Publicerad 2015-05-29 12:22:36 i Allmänt,

Ja idag kör brännbollsyran igång. Ni som läser och inte är från stan kan jag berätta att lag från när och fjärran men mest lokala gäng spelar brännboll och ofta utklädda eller med ngt annat tema i laget. Vi körde förbi både ängarna och uppe vid campus och där var fullt med fok som antagligen använde kvällen till att träna. Personligen så tycker jag illa om brännboll, kanske inte bara därför det innebär totl förnedring och dessutom en boll!!!! utan för att det verkar vara det enda folk som bor häruppe vill ägna sig åt...Minns med fasa alla klassträffar i barnens klasser och detta förvivlade brännbollselände. Kan för det första inte få iväg bollen med ngn form av elegans eller knappt få iväg den....sen så är jag ju bollrädd så att försöka fånga sattyget med skräck är ännu värre. Men att det är ett populärt arrangemang och att folk gillar att spöka ut sig det står helt klart.
Det märker vi varje år på butiken oxå för folk kommer in och köper ansikstfärg som aldrig förr om året. I år så är gult ovanligt populärt och det lär bli många av detta slag....
Igår så jobbade jag bara till tre och sen for jag hem och vi åt och for vidare till Rusta för att införskaffa gardinstänger. Tanken är att sonen med det nyinköpta huset kommer att behöva lite stänger och även gardiner. Hittade turkosa längder som jag hoppas blir fina i hans vardagsrum, samt lite övrigt krafs som alltid brukar hamna i min shoppingvagn. Sen for vi vidare till Coop och där hittade vi en stekhäll till xtrapris så en sådan blev det och blöjor till Milou och en liten pixiebok. Med stekhäll menar jag en sådan man kan lägga på grillen eller över en brasa.
Ikväll så stänger jag så det blir väl i senaste laget att premiäranvända hällen. Sen så är ju vädret inte på topp heller :(
Imorgon och på söndag jobbar jag oxå och på lördagkväll så tänkte vi fixa ovannämnda gardiner och hjälpa till med piffning och upppackning...visst skulle du hänga med S???? hahahaah
hade tänkt söka fram lite mer gardiner nu på morgonen men är i ärlighetens namn så förbaskat slö och sitter i princip bara och hänger tandköttet. Blev sent igår och min inre prinsessa har gått miste om sin skönhetssömn. 
Förresten läste i den lokala blaskan idag att man bör dricka 4 koppar kaffe per dag och inte mer ????jomen tjena i mitt fall så kan det bli 14 stycken koppar kaffe allt utifrån vad jag pysslar med. Bokföringsdagar så är det inga problem att pmpla kaffe och jag skulle lätt kunna ha det via dropp då....Men nu skall jag strax ge mig iväg till jobbet men först en.....ja hihihi en kopp kaffe.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela