myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon

Publicerad 2015-05-30 08:28:24 i Allmänt,

Vilket härligt väder, vår allsmäktige fader bjuder på idag. Hmmmm för min butik så är det väl att föredra med mulet ,men för de stånd ute på gator och torg så är det kanon och jag kan vara ödmjuk idag 8men bara idag hahha) och bju på det. I vår stad så är det Björkstamarknad, just nu men jag kunde se på min promenad till jobbet igår att det mest verkar vara det "vanliga"  sockar, kläder och korv och inte att förglömma munkar och sockervadd.
Vi hade då en bra kundtillströmning igår så, jag hoppas på en jämn och arbetsam dag.
Efter jobbet bär det iväg ut till sonen med huset haaha vilket kul benämning. Har plockat ihop lite grejs så han har ngt tills han köpt "eget". Han kommer nog inte att prioritera inomhus för nu är det bara garaget och förråd som skall byggas om under sommaren och hösten. Så han har ett lekrum för sina motorgrejer.
En av de andra sönerna i familjen skulle ha teoriprov nu på morgonen för MC......och jag är ruskigt nervös för hur det kommer att gå. Men skiter det sig så är det bara att göra om. Själv skulle jag inte klara så många frågor.....
 
Många skulle nog bli oroliga när ngn närstående tar MC kort men i detta fallet så känns det bra. Han är ingen vildbase utan kör lugnt och försiktigt och har inget behov att att visa sig på styva linan.
Väl medveten om att jag kör som en bildåre och är inget bra föredöme så är det inte så roligt att veta att två andra söner kör tiofalt vansinnigare än mig själv.
Nu gör jag ju aldrig omkörningar som är chansartade eller ngt sådant utan det är väl farten och stoppplikter och sådant som är min akilleshäl. Men jag tycker minsann att det avtagit med åren och numera händer det ofta att jag kör enligt rekommenderad fart.
 
Har kommit på en sak om mig själv och det är att jag saknar måttfullhet!!!! Har väl flugit förbi i min medvetenhet fler gånger förr, men igår så slog det mig att jag har inte en aning om inom vilket område jag är måttfull. I mitt fall så är det alltid mer eller för mycket som gäller....kan det vara en förlossningsskada? Eller gungad på fel arm?
Nä skämt åsido, så är det ganska dumt på alla möjliga plan att inte ha känsla för måttfullhet.
Vikt, matlagning, rökning,surrande,känslor, inköp ja på alla möjliga och omöjliga områden så är det oftast alldeles för mycket. Det handlar inte om att jag vill ha mer och inte att jag vill överglänsa utan vill prova mer, bekräftelsebehov???, helt enkelt avsaknad måttfullhet. Märkligt på många sätt och inte särskilt bra alla gånger, och inget jag rekommenderar. Men jag är ingen chanstagare och spelare, utan när jag gör ngt så blir det oftast bara för mycket......
Kanske för att jag som barn alltid fick för lite eller ingenting alls, låter mycket värre än vad det är. Men min uppväxt var inget att hänga upp i julgranen men å andra sidan så är det min "taskiga" barndom som gör så att jag uppskattar så mycket idag och har kommit så långt, att utan den vore jag "inget" eller åtminstone inte lika tacksam för det jag har och det jag får uppleva.
Är ingen partajare utan mer en hemmakatt som uppskattar tystnad och lugn............hoppsan......inser att när det spelas musik så vill jag inte att det är för högt....hmmm måttfullhet??? nja mer kanske att det lever om så jäkla mycket.
Äsch nu skall jag göra mig i ordning för arbete och ta på mig lite kläder och packa ner lite lunch.
Ha en bra dag och må ngn liten solstråle lysa upp er väg :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela