myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Jahaja här sitter jag....

Publicerad 2015-05-27 10:06:21 i Allmänt,

Jag kände att jag behövde en paus från knapprande av dagskassor och bokförande en stund. Min ambition om att inte betala räkningar för fort överväger jag starkt att lägga ner. Gillar inte det extra gormet som jag blir "tvungen" till hahaha. När jag får räkningen så vill jag skriva ner hur mycket och när och sen när den betalats så måste jag bocka av den. Merjobb....men jag har ingen koll annars, känner jag.
Äsch nu skiter vi i det och surrar om ngt annat.
 
Vi kan gå över till ngt som är superkänsligt?? och det är tiggarna i staden. Att jag inte är överdrivet förtjust i det som pågår är väl ingen hemlighet. Men igår så hände det ngt osmakligt och jag känner mig som en usel människa som inte reagerade. Men jag blev så ställd så jag liksom bara tittade på honom i tron att det var ngt skämt eller att jag hört fel.
Jag var på väg till jobbet och skulle gå in genom dörrarna till gallerian, framför mig så gick det ett par ngr år äldre än mig själv. Precis bredvid dörren satt det en kvinna som höll ut si pappersmugg och pekade sig i munnen och ville ha pengar. Plötsligt så stannar mannen och backar nästan in i mig och säger åt kvinnan. -Vad säger du? har du ont i tänderna ? ja det förstår jag med tanke på dina tänder...åsså tokskrattade han. Hade en olustig känsla i magen och fattar inte varför jag inte sa ngt om att det var ett olämpligt beteende eller vad som helst. Jag skäms faktiskt.
Herrejesus varför göra sig lustig över deras situation, utseende eller ngt sådant. Jag gillar inte att tiggarna blir fräckare och fräckare och nästan går på en och tigger, men för den skull så är det inte okej att bete sig som denna mannen gjorde. Hmmmm.....nu fick min karma en svart kant.
 
Ikväll så ska jag i alla fall på storseansen och det känns lite pirrigt men trevligt. Hoppas faktiskt att min mamma kommer och spökar lite grann. Igår så var det tre månader sedan begravningen och nu börjar det faktum stå klart att hon inte finns längre. Låter kanske konstigt men stundtals så glömmer jag bort det.
 
Sitter fortfarande i morgonrocken och frukost har väl varit sisådär sex koppar kaffe. Ja jag är hopplös på att dricka kaffe och springa på toaletten. Tror oxå att jag har fått min årliga sväng av urinvägsproblem. Ett tecken på vår eller höst, för de brukar dyka upp två gånger per år. Men det är sällan det leder till att jag måste gå till farbror doktorn. Oftast blir det bra med att dricka en massa och i värsta fall koka lite enbär och dricka kokvattent. Usch smakar som kokt julgran men är väldigt effektivt om det inte gått för långt. Har långa perioder i livet alltid dragits med dessa besvär och en av njurarna är väldigt känslig och kan i princip golva mig. Det gör så oerhört ont att man ser stjärnor, men jag vet att vila och vatten är det som är bäst.
Måste nog bege mig till den lokala mathandlaren oxå så att det finns ngt att rusta till middag. Eller så gör jag en djupdykning i kylskåpet och gör en paj. Fördelen med det är att man kan i princip slänga ner vad som helst i en paj och det brukar funka och smaka bra.
Men nu måste jag på toaletten igen och jag är glad över att jag som kvinna inte har prostataproblem. Verkar vara jobbigt att ständigt ha så här.
Ha det bra :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela