myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Black friday

Publicerad 2015-11-27 06:32:51 i Allmänt,

Jag tror att det här är det första året som som Black Friday riktigt tar fäste i handeln. Jag hade först tänkt hoppa på men jag kunde inte riktigt bestämma mig om vi skulle ha procent eller en vara på rea så till slut så sket jag i det eftersom jag tycker att det finns redan så mycket i butiken på kampanj. Konceptet Black friday kommer från att handlarna hade haft det tufft under hösten och då efter denna dag så vände siffrorna från rött till svart och man kunde köpa in mer varor till julhandeln. Det är ju est de stora kedjorna som kan köra denna tokrea och många mindre butiker känner av detta och kanske så småningom slås ut av alla dessa ständiga reor. Jag hoppas dock att vår butik kan överleva på b la produktkunskap. Jag kunde inte låta bli att testa tidigare i veckan. Skulle köpa ett pussel på akademiebokhandeln som säljer likadana målarböcker som oss men lite billigare. På kul frågade jag om vilka pennor man skulle ha. - Ja du kan nog ha de flesta......vi har tuschpennor här på extrapris......FEL.....men han försökte i alla fall sälja på mig skitpennor. Man kan inte ha alla sorters pennor till målarböckerna om man vill att det skall bli bra och inte blöda igenom. Det är det jag hoppas att vi som butik lockar kunderna att vi vet vad som är bra och mindre bra. Att erbjuda en kund en bättre produkt som är billigare kan i längden löna sig mycket mer. Efter jobbet igår så kom maken och milou och hämtade upp mig och vi gick och åt hamburgare och sedan for vi och inspekterade sonens nya möbelinköp och ommöblering. Han hade b la köpt en jättefin ljusgrön gammaldags fåtölj, superfin :)
Kissarna var gulliga och inte alls så rädd för Milou. Men hon är verkligen duktig med djur, försiktig och inte så där spattig och ivrig som många barn är och skrämmer djur som inte är så van med barn. De vågade t om att komma fram och lukta på henne. En kul grej är att igår så blev det så tydligt hur barn lyssnar på vad vi säger. Jag sa till maken: - Titta hjärtat så söt hon (kissen) är när hon ligger häruppe...Han kom och tittade och sen kom även Milou och ville titta. En liten stund senare sa jag att nu åker vi hem, för vi måste förbi ica oxå. Då säger Milou åt maken: - Kom hjärtat....så gulligt. Idag så blir det nagelfix och jag tror minsann att det får bli rött och glittrigt...inte så oväntat kanske? Eller så blandar jag olika sorters rött!!! Äsch så svårt att bestämma mig. Jag älskar glitter så det blir det självklart och jag tror att jag skall byta namn till Blingalill. Efter det blir det jobb men jag tror att jag skall sluta lite tidigare idag. Jobbar i helgen och det skulle vara skönt att hinna hem i vettig tid och börja med middag. Det blir nog full fart i helgen skulle jag tro och jag funderar ibland på om det är dumt att inte jag tagit in mer folk. Men vi kör...full fart med andra ord. I helgen är det förhoppningsvis startskott för julhandeln och jag ser framemot den. Längtar efter ett försäljningsrekord hahahaaha. Men tills vi hörs så ha en bra dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela