myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Good morning

Publicerad 2015-11-26 07:38:28 i Allmänt,

Sov idag ända tills klockan ringde halv sju och det var riktigt skönt att sova ut. Igår så var det jobb och det som vanligt bara finfint. Idag så kommer en kvinna från Panduros butiksektion på besök. Av en slump så träffade jag på henne nere i Uppsala på Panduro där och hon var på besök till deras butik. Vi började prata och hon sa att hon hade hört talas om vår butik och var nyfiken på en butik som hade Panduros varor men inte var deras butik. Vi pratade ett tag och tills slut frågade hon om hon fick komma på besök. Det kändes som givet och kontakter är alltid bra att ha och hon kanske kan komma med bra råd och tips. Igår så pysslade jag ihop lite smällkarameller till våran gran,närmare bestämt tre stycken till barnbarnen med en chokladtomte i och som de kan få vid jul. Milou kom och hjälpte till och fick bestämma hur de skulle dekoreras. Idag så är det barnvaktstorsdag och hon kommer efter jobbet. Det innebär att hon följer med till en av sönerna på kaffe. Vi har bjudit in oss själva på kaffe i afton av ren nyfikenhet. Han skickade en bild på deras "nya" vardagsrum. De hade fått hem lite nya möbler och bytt plats på allt i hela rummet och nu blev vi ju nyfiken på slutresultatet och dessutom kändes det längesedan vi träffade kissarna. Tänkte att jag skulle visa er lite bilder från mina julfönster hahaha Eftersom jag inte hittade gardinlådan så har jag fått köra efter konceptet man tager vad man haver.....
Köket har alltså en vit jul...iår. Skall ha lite fina band runt ljusen, sen får det vara så i år. Rumsfönstret är väl mindre kul, speciellt som maken inte gillar dem. Men jag tycker det är onödigt att köpa nya....ja ni läste rätt...jag tyckte alltså att det kändes onödigt att shoppa???? men jag vet ju att jag köpte nya i fjol och de borde finnas ngnstans men jag har inte en aning om var. Nu tror jag att de måste finnas i ngn låda inne...
Hade beställt ngr böcker på biblioteket och har nu fått en avisering om att de finns för avhämtning. Så kanske imorgon eller på lördag att jag hinner springa över och hämta dem. Ni minns att jag kritiserade det nya biblioteket och bara ngr dagar senare så öste dagens tidning beröm om hur fint det var. Idag stod det att läsa att utlåningen att hade sjunkit mycket förutom just på barnsidan, där det hade ökat. Precis som jag anande eftersom barnsidan var betydligt trevligare. Det stod att läsa att det var svårt att hitta och man visste inte riktigt på vilket plan man skulle söka. Precis min uppfattning :) Nu har jag bestämt vilket spel som skall inköpas till julens gemenskap.Brukar köpa ett nytt nästan varje år och detta kändes kul.
En blandning av mimning, ord och charader och kan ta upp till 16 spelare och vi är ju rätt många. Nu skall jag dock ta en rök och en kopp kaffe och sen göra mig i ordning för bussfärd till jobbet. Får inte glömma matdosan hemma....ganska hopplös på att glömma den stundtals. Speciellt om det inte är så upphetsande gott hhahaahha. ha det så bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela