myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Hej och hå

Publicerad 2015-11-24 07:20:25 i Allmänt,

Idag är jag "ledig" men har hur mycket som helst på min "att göra lista". Så jag behöver en massa flyt om jag skall hinna. Det skall städas och julpyntas, handlas mat och sökas tavla och färdigställas två julkalendrar. Är linte helt säker på om jag hinner allt men med lite rajtan tajtan musik så går allt lättare. Med det menar jag dansband, helt oslagbart om man vill hålla humöret och farten uppe. Nu måste jag ge upp fil ett par dagar om den inte är laktosfri för nu reagerar jag på en gång. Kan oxå bero på att jag ätit mycket fil sista veckorna pga att jag hittat ett sådant gott musli. Har faktiskt blivit till både lunch och middag. Vet inte hur ni är men jag har tenderat att ta för mycket musli annars blir det inte lika gott och jag håller inte mättnadskänslan ngn längre stund. Men nu rackarns har jag hittat en som jag gillar helskarpt. Ganska nyttig oxå om man är noga med sådant. Hursomhelst så behöver jag inte ta så mycket för det är så mycket tugg och knaper att man står sig länge. Rekommenderas varmt.
Gårdagen var bra och kvällen riktigt mysig om än den blev i senaste laget för mig. men ibland så är det värt. Jag stängde och när jag kom hem så hade jag en hel del papper på hög som skulle gås igenom och jag började och då slog jag på ljudbok och både jag och maken satt och jobbade och lyssnade ända till halv elva. Ingen tv och knappt ngr lampor tända och en spännande bok. Har fått för mig att jag skulle vilja ha en matta i hallen!!! Tror att det skulle bli både fint och ombonat, men jag försöker resonera med mig själv att det blir bökigare med att dammsuga och ut och skaka osv. Vi får väl se hur jag klarar av min inredningsdemon. Det är skönt att traditioner alltid är traditioner. När jag skall ta fram jullådorna är det alltid en låda jag saknar....hur går det ihop? Detta år är det gardinlådan....Så jag måste ut i förrådet och klättra och kliva över alla kartonger som skall iväg till returmarknaden och soptippen. Men som sagt, så här blir det alltid, varje jul. Nä hörni nu måste jag börja värma upp med lite musik och ta tag i min dag, men först så tar vi en sötis.
Ha det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela