myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Torsdag 19/12

Publicerad 2015-11-19 07:31:07 i Allmänt,

Jamen sedär nu är det torsdag och det rycker i fredagsmystarmen. Blev inget inlägg igår morse då jag hade nattfrämmande och annat att pyssla med igår morse. Milou sov över och när hon vaknade så vlade jag att hellre fokusera på henne. Jag målade ett till varv på proppskåpet och i vanlig ordning så spillde jag färg på bordet. -Baja baja mormor kom det då ur Milous mun och då är det svårt att inte dra på smilbandet. För egen del blev det jopp efter att ha avlämnat henne på förskola och det var väldigt lugnt på jobbet. Speciellt på eftermiddagen, då det var nästan glest mellan kunderna. Det gav mig lite tid till att börja fundera på om granen skall vara fylld med dessa godingar
Vi har även fått in de som går i guld och bruna nyanser, men jag älskade dessa pasteller. Om det skulle vara så att jag är ledig på lördag så blir det julpiff för hela slanten härhemma. Men vi har sjukdom i ledet så vi får väl se. Nu för tiden så har vi ju en sk plastgran, mest för bekvämlighets skull och som en bra effekt så sparar vi in del skog på att undvika hugga ner träd bara för ngn veckas "användning" Det känns bra :) Såg en bild på en träd som såg väldigt kuligt ut, det hette Blodträd eller kunde oxå kallas vampyrträd. Har inte funnit ngn bra information om varför. Men jag tror att det var ngt med att bladen hade en rödaktig saft. men fint var det.
Ni vet inlägget som aldig publicerades? där hade jag med en bild på lilla Tova oxå. Vår familjs nyaste tillskott på fyra ben. Denna lilla goding bor i Kroksjö ute hos en av familjens söner. Var inte det lättaste att ta en bild på då hon aldrig var still, och den enda jag lyckades med var mot soffans mörka bakgrund i ett dunkelt rum....ser ni henne hahahahha
Gosig och lekfull och vansinnigt söt i alla fall. Idag blir det jobb och jag har lyckats med att få skjuts hem efter jobbet idag. Ni vet ju att jag inte gillar busshemresor hahaha. Igår hade jag bilen vilket var bra då jag stängde och när jag kom hem så, hällde jag upp lite fil och musli till middag och stoppade in laddaren i min urladdade telefon och det visade sig att det var ett extrainkallat styrelsemöte så det var bara att rusa iväg och jag var inte hemma förrän halv nio igen och åt min blöta musli. Sen pysslade jag med än det ena än det andra då jag skulle hämta maken kl 24.00 och måste hålla mig vaken. Men det gick oväntat bra eftersom jag ändå har svårt att somna innan han kommer hem. En annan oväntad sak är att jag har tänkt skruva upp elementen??? jag fryser....ja lite annorlunda för att vara mig som vill ha det svalt. Det är ingen kyla ute direkt, men jag är kall som attan på kvällen. I går sov jag med sockor och morgonrock!!!. Från det ena till det andra så kanske ni kommer ihåg min sågning av biblioteket? Idagens tidning står det hur uppskattat bibliotekets lokaler är och att det är mysigt?????? Fattar ingenting??? mer än som vanligt att jag är motvalls..... Nu tycker jag att vi avslutar med en sötis för att komma igång med dagen på rätt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela