myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ett litet ett innan avfärd

Publicerad 2015-09-10 07:29:11 i Allmänt,

Ja jag hinner skriva idag i alla fall. Skrev lite igår för jag trodde inte jag skulle hinna nu på morgonen. Gick och la mig kvart över elva igår och vaknade halv fem...inte så fiffigt men jag hoppas att jag istället kan sova på planet. Usch vad jag ogillar att flyga inte för den delen att jag är flygrädd utan känslan av att vara instängd. Dumt nog så glömde jag att säga till om att jag vill sitta långt fram i planet för då brukar det kännas bättre istället för en massa stolsrader framför.
Men det skall bli mysigt att få fara iväg, till denna vackra stad ( hoppas och tror jag hahaah)
Lyckades packa klart tills slut och det var inte tvärlätt, för jag tar antingen med för mycket eller för lite. Är dessutom en ganska ointresserad packare. En del gör listor och funderar länge på vad som skall med, jag är mer en sådan som ser ngt plagg i garderoben och tänker...ja kanske det. Ja det har hänt mer än en gång att jag packat fel....minns när vi for till Turkiet en gång och jag inte hade packat ngt plagg över huvudtaget som var svalt. Jag fick köpa nytt därnere. 
Tog ett kort på min älskade lampa igår....ja jag gilar den så mycket för jag tycker den är fin.
Så fint ljus och lite pärlor och fin fot och..och ja jättefin. Gjorde klart halsbandet igår kväll som jag påbörjat och tar ett kort sedan, för det har jag packat :)
Om en timme åker vi och jag har bara tvättat mig och sitter i morgonrock och jag måste komma ihåg att packa kudden. Har ju lite krav på kuddar hahahah de måste framförallt vara svala och platta, så jag kan puffa till den. Jag är en magsovare och är kudden för hård och för hög så är det inte roligt. Men än värre om den är varm,,,huvvaligen så jag avskyr varma sängkläder. Vill helst att det skall vara lite småkyligt när man går och lägger sig och när jag säger småkyligt så tycker min make att det är iskallt hahaha. När jag duschar vill jag att vattnet skall vara varmt och min make skriker rakt ut om han känner på vattnet och menar att det kokar. Opposites attract..
Ja det är inte lätt att vara jag ibland då jag är så dubbelsidig och vill ha vitt och svart , sött och salt, vatten och juice, oftast alltid det ena eller det andra och allra helst samtidigt. Jag erkänner att det händer att jag lagar två maträtter bara för att jag inte kan välja. Enda gången jag är stensäker är när ngn annan bestämmer hahhaha då vet jag på en gång om jag är för eller emot.
Mina vågskålar måste hela tiden vara i balans och det är ett styvt jobb att få det så. Men plötsligt händer det....
Ha det bra allihopa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela