myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Idag är det ingen vanlig dag...

Publicerad 2015-09-27 08:34:09 i Allmänt,

För idag fyller en av våra svärsöner år och vi skall dit och uppvakta och t om sjunga en stump för födelsdagsbarnet. Eller kanske inte, med tanke på att jag inte stoltserar med ngn sångröst. Jo förresten det skall sjungas.....
Igår var jag dit som snabbast för att lämna lite förband då modern i huset hade farit fram med osthyveln och lyckats skala av en bit av sig själv. Ajaajajaj ja vem har inte lyckats med det? Vad jag minns så sved det rätt illa och man stötte i hela tiden och det gjorde ont. En klassiker som jag inte lyckats med än är att hålla ett bröd i handen och sen dela det med kniv och skära sig......jag sa inte än...men det kommer väl.
Gårdagen var härlig på många sätt då jag i princip bara drällde omkring och gjorde lite ärenden och handlade och gjorde fläskfilegryta. Det dammsögs och torkades golv och jag lärde mig göra....tada...
Mormorsrutor :):) nu har jag ngt att pyssla med på resan. Hade ju beställt ett broderi, som inte kommit än grrrr.. och jag bara måste ha ngt i händerna för att hålla mig vaken. Så igår var jag vaken ett bra tag och virkade i rasande fart. Vad skall jag göra med alla mina mormorsrutor???? ja lite garngraffitti kanske?
Eller kanske klä in stugan med....måste antagligen bytas ut lite då och då vilket medför att jag har en hobby livet ut....
Nu till ngt som glädjer mig mer än ni anar. Mina ben ser helt normala ut och man kan nästan inte se ngt alls av det strimmiga blåa alls. Det innebär att jag inte behöver ngn våddräkt när jag ligger i poolen. Åh så underbart skönt jag skall ha även om jag inser att jag kommer att vara sjuk av längtan efter maken. Kursprogrammet ser väldigt bra ut förutom ett tråkigt pass om skatter och bokslutsdispositioner....
 
Jag kommer nog inte att lämna området eller reservatet som det i princip är, alla dessa allinclusiveanläggningar. Tänk om jag ser ngn katter eller hundar i nöd...eller flyktingar och jag bara måste ta hem ngr och jag inte har ngn förnuftig person med mig (läs Maken) som hindrar mig att adoptera turkiets alla hemösa katter. Jo det är fullt möjligt.....så jag stannar i reservatet.
Vi kommer fram mitt i natten och är nog inte på hotellet förrän vid tre på natten, så första dagen är helledig och det enda som står på programmet är gemensam middag. Mig hittar ni i poolen hahahaah
Ha det så bra :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela