myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Härligamåndag

Publicerad 2016-04-25 09:25:03 i Allmänt,

Steg upp tidigt och gjort lite dagskassor och nu sitter jag och lyssnar på min favvo pod, eller egentligen den enda som jag lyssnar på. Här hemma behövs det röjas lite i form av en lite mer ordentlig städning och handlas. Men vädret ser inte så kuligt ut att gå ut på promenad till ica. Har pappersgöra men tänker faktiskt inte syssla med det idag. Det enda är av privat karaktär och det är lite räkningar och grunks.
Sista blogginlägget här blev kanske en aning mer??rörigt än normalt och fick avslutas hux flux. Ibland blir det bara så och att jag skriver rörigt är bara för att jag har ett rörigt inte rörligt intellekt. Det var så mycke som skulle fixas ini det sista och det tar både tid och energi. Men efter en ganska arbetsam vecka och tuff tid bakom oss så.... Har haft en underbart trevlig helg som gått i njutningens tecken???? dvs shoping och mat...vad trodde ni? era fulingar hahahaha. Vi steg upp kl 4 och fikade och packade det sista och sen började vi rulla ner mot fina Uppsala. Det gick hur bra som helst och vi var framme 2 timmar tidigare än vi trott....eller nä det trodde aldrig jag hahahaa trots att jag inte körde mer än 10 mil. Det lustiga var att jag ibland upplevde det som om vi häruppe låg före i våren....fanns både is på sjöar och snö i skogen söderut. Märkligt faktiskt men detta är en sådan förhoppningsfull årstid. Vädret i Uppsala var nog inte ngn större skillnad motför här hemma, med lite snöblandat regn och lite sådant aprilväder. Vi fick i alla fall krama och säga grattis åt min son som nu fyllde hela 27år. Vi drack kaffe medans Rebecka sydde lite på den brudklänning hos syr åt sin lillasyster. Magnus knattrade ner det sista på en inlämningsuppgift som skulle in innan kl 12 på lördagen. Sen styrde vi kosan in mot staden då födelsedagpresent skulle inköpas...på den listan stod bl a färgglada sockar!!! Såhär ser färgglada sockar ut för mig
men som jag misstänkte så var detta som min käre son menade med färgglada sockar
Sen hittade jag en jättefin linneväst som oxå fick följa med i "paketet". Efter avslutad födelsdagsshopping så skulle vi gå och fika på Günthers hovkonditori men där var det knökfullt. Så istället gick vi till ett jättemysig cafe som hette storken.
Mysigt och gigantorfika till superbilliga priser. Bullarna räckte till tre personer och dammsugarna var dubbelt så stora och till det vanliga priset.Kan egentligen inte fatta hur de kan gå runt när andra har mindre fikagrejer??konstigt va? Jag betalade 223:- för två kaffe två te, en damsugare, en valnöts och apelsinkaka med vaniljsås, en semiolapudding och en baguett med skinka och ost. Tycker jagvar billigt och dessutom med gigantorstorlek på allt smaskens
Nästan så här stor skillnad hihihihi Vi skulle bo på hotell och vi valde ett tjusigt hotell med sköna sängar och allt var så fint.
Rent och snyggt var det och det sämsta med hela vistelsen var nog den övertrevliga receptionistan. Maken ryggade tillbaka varje gång hon hälsade. Jisses så jobbigt det är med människor som är så speedade av hjärlighet hahah Rummen var stora och trevliga och det fanns extra täcken och extra kuddar uppmärkta med fast eller mjuk ...service eller hur?
Mycket fint och här skall jag definitivt bo fler gånger, jag blev nog mest imponerad av det stora garaget??? Gott om utrymme och bra avstånd mellan rutorna. Det var ljust och superstädat och luktade gott, nästan lite wunderbaum hahahah ovanligt i stora garage. Detta var dessutom ett väldigt stort underjordiskt garage och de kan vara rätt sunkiga. Uppsala är en ganska stor stad med ca 207 000 invånare, men den känns inte så stor som den är. Tror att det beror på att det finns så många gamla och låga hus bland allt modernt och högt. Sen rinner den så mysiga Fyrisån rakt igenom staden och längs efter den finns flera mysiga restauranger och fik. Tog ett kort och tänkte att om en vecka så forsar här fram en massa flytetyg av olika sorter fram här.
Man har nämligen som tradition i denna stad att på Valborg susa fram här på hemmagjorda båtar, behöver det sägas att det är ett studentspex? Mer eller mindre i icke flytvänliga saker.
Nä nu får vi sluta för denna gång åsså fortsätter vi med vår resa imorgon . Måste ta tag i dagen nu så den inte springer ifrån mig. Ha det bra:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela