myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lördag morgon och solen lyser

Publicerad 2016-04-09 10:17:03 i Allmänt,

Vilket underbart ljus det är ute och man kan se för varje dag att snön smälter bort och igår gick det äntligen upp för mig att vi är i härliga ljuva april och nu minsann så är våren här. Jo jag är beredd på bakslag i form av en eller annan vindby med snö. Men det kan nog kallas aprilväder och hör liksom till. Ja vad har jag gjort då? inte mycket och allt och ingenting. Igår aftn var jag på after work med all personal i gallerian och det var trevligt värre. Det bjöds på pinchos och goda desserter i glas, och lite olika sorters dryck men jag körde och valde därför alkoholfritt. Var hemma strax efter halv tio och då såg jag en stund på tv och sen i säng. Oj nu nästan en timme senare så har jag surrat med min redovisningskonsult puh.....Bokslutet har påbörjats och nu hade hon lite funderingar. Men nu till ngt helt annat....är det åldern? jag må ju tycka att det i så fall är lite tidigt??? Jag är ju inte lastgammal direkt. Vad nu då undra kanske ni? Gick igenom mina ikoner på datorskrivbordet och där låg detta??? har hört att avföring och magrelaterade funderingar kan dyka upp på åldern höst och något jag minns från när man jobbade på geriatriken. Men varför ha jag sparat på detta??? har ingen aning
Kanske jag är ung i sinnet och finner bajs som enormt underhållande?? nja...åja nu är detta ett minne blott och kastades i papperskorgen. Nu ringde redovisningskonsulten igen....det var ngn diff på 234 kr. Nu är jag tillbaka igen men efter att ha ätit frukost. Vilket konstigt inlägg och så utdraget hahahaah Nåja var var vi? jo gårdagen....ja den är nu passerad och vi skriver lördag. Sov lite längre och skall nu bädda sängen och plocka fram lite papper som skall lämnas till redovisning på måndag. Skall kolla in lite moms och troligtvis dammsuga och plocka bort ur diskmaskinen. Visst är det ganska trist göra? att tömma ur diskmaskinen? Nåväl det går nog bra och dessutom så vankas det trevligheter i afton, då jag skall få träffa ett gäng synnerligen trevliga damer i skenet av stearinljus, vin och glada skratt. Kan det bli bättre? nä jag tror inte det. Ha det så bra tills vi hörs :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela