myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tisdag 5/4

Publicerad 2016-04-05 08:53:51 i Allmänt,

Ja jisses annåda så hungrig jag var i morse. Jag har bestämt mig för att äta nyttigare....viktigt!! inte diet och inte banta. Har lovat mig själv att aldrig någonsin göra det någe mer i mitt liv. Men. om ni bara kunde ana hur mycket jag ätit sedan jag slutade röka. På en månad tror jag att jag seriöst ätit kilovis med godis och annat dumt och fikabröd 1-2 ggr/dag. Men sedan en vecka tillbaka så försöker vi vara mer återhållsam. Med det menas att inte tugga hela tiden.....och inte lika mycket bröd, pasta och mjölprodukter. Lite mer lagom helt enkelt, det svåraste är kvällarna...som gärna förgylls med kvällsfika. Vi har den senaste veckan istället druckit drinkar på kvällen. Med undantag för i lördags då vi dippade morötter i tsatziki. Drinkar undrar kanske ni???ja en par rejäla stadiga groggar med ett lingon i. Nä bara skojar hahhaaha. Nej har använt mig av detta och varierat hejdlöst. Hallon Jordgubbar banan kvarg juice yoghurt tranbär apelsin mango björnbär en msk honung Riktigt gott och smaskigt och det har kunnat fylla mitt behov av ngt snask på kvällen. Men bara om jag ätit bra till lunch och middag, igår blev det ingen lunch så jag antar att det var därför jag vaknade hungrig som få imorse, och jag var faktiskt hungrig när jag gick och la mig oxå. Kan kanske bero på det när det tog över två timmar att somna igår...suck. Lärdom: Inte slarva med målen. Det kommer att vara mycket svårare att fixa middag när jag är själv då det inte är lika trevligt att bara fixa mat till en. Men allt handlar om planering och att förbereda...ja det är lika trist som det låter men det enda som fungerar för mig. Var och köpte mig ett par tjusiga skor igår...I love them
Har ni sett???? paljetter <3 Så fina och riktigt sköna trots att de inte var hög kvalitesskor direkt. Ja vad händer mer....förutom att jag blivit besatt.....av rörpärlor. Det började med att jag skulle göra lite demo till butiken och nu har det blivit ett behov och gränsar till vansinne....Jag lägger pärlplattor konstant hahahaah Här är några av de grejer jag gjort
och ena delen av två.....
Ja jag är lite knasig och jag vet att man lätt blir knasig av detta. Har varit i detta pärlvansinne förr hahaha. Men allvarligt det är väldigt meditativt och rogivande. Inom psykvården vet jag att det är vanligt med rörpärlor, just för att det är så rogivande. Vi säljer alltid mycket av detta mtrl och är lika fiffigt som lego om du frågar mig. Ja vad kan denna dag innehålla då? ja inte mer än att jag skall jobba och att jag stänger idag. Maken jobbar eftermiddag och honom ser jag inte mycket av varannan vecka. Tråkigt faktiskt då jag gillar att spendera min tid med honom <3. Igår jag fick jag i alla fall nöjet att umgås med My och Milou då vi var en sväng ut i världen. Vi åt tillsammans och gick runt och strosade i butiker och det var stillsamt trevligt. Ett av höjdpunkterna var att jag och Milou kissade tillsammans och jag tror att jag tyckte det var lika festligt som hon hahahaha . På toaletten fanns det både en liten och en stor toalett och vi tog tillfället att sampinka då hahahaha. En del nöjen kan både var gratis och knasiga hahhaha. Nåja nu slutar vi för denna gång ha det så bra allihopa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela