myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tisdag och Titanics årsdag

Publicerad 2016-04-12 09:21:01 i Allmänt,

Ja jag och datum och årtal, en hel del onödigt vetande som tar upp plats för sådant som är viktigare att komma ihåg. Sitter just nu och väntar på skrivaren...och fått meddelande om att färg håller på att ta slut...panik. Jag har inte en susning om hur man byter...och om vi har hemma..... Jag har fått i uppgift att fixa inbjudningskort åt min far och farbror som fyller jämt i sommar. Det är bara trettiofem kort men det tar tid om man vill piffa till dem lite. Jag har fått förstklassig hjälp av My som är duktig på att fotoshopa och trixa.
Grunden är en bild på Alias Smith and Jones....ngn som minns den serien, superbra hahaha och sen har hon klippt in ansikten. Men grejen är att de foton hon hade var på kopieringspapper och usel kvalite. Men utifrån vad hon hade så tycker ja att det blev kanon. Nu har jag fått ok på både foto och text från jubilarernas fruar hihihih så nu ska jag bara göra dem...... Var även och köpte en parfym igår som jag gått och snusat på en tid. Jag tycker att alla parfymerna doftar för starkt och de är som bäst dagen efter man tagit på sig dem. Krämer har jag kört med i ngr år men de doftar inte samma som parfymen på mig i alla fall. Många parfymer krockar dessutom med min hud och luktar satan på ren svenska. Tror att det har ngt med alkoholen i parfymen att göra. Nåja nu har jag studerat och sprutat och undersökt, och det har varit lärorikt. Om ni ngn gång läst på en parfym så kan ni läsa Parfym,EDT, EDC eller EDP de står för hur mycket parfym det innehåller och hur länge det kommer att dofta. Parfym =20-40 % doft essens, doftar ca 7 timmar EDP: Eau de parfym, 10-30% essens, doftar ca 5 timmar EDT: Eau de toilette, 5-20 essens, doftar ca 3 timmar EDC: Eau de cologne, 2-5%essens, doftar ca 2 timmar. Nu till annan kunskap. Har man en parfym som man tycker doftar för starkt så kan man tydligen smörja in sig med lotion och sen spruta parfym men inte på de ställen man kan känna pulsen bäst. Nu har jag testat och testat och slog till på EDP, doftar gott och riktigt bra på mig som som sagt är lite känslig för alkoholen i dofter.
Skall försöka snabba mig så mycket jag bara kan, för jag skulle behöva få annat gjort idag oxå. Måste även på butiken och hämta mer blommor så jag kommer inte att bli klar med korten i alla fall inser jag. Nåja nu kör jag stenhårt , vi hörs:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela