myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Hej hå klockan slår

Publicerad 2016-08-27 08:35:59 i Allmänt,

Alldeles för tidigt tyckte kisse att jag skulle gå upp och serva honom med vatten och mat. klockan 5.26 tyckte han att det var dax och han kraxade som en kråka i örat. Nu har han ganska många ljud i sin repertoar men detta kraxande var nytt. Jag steg upp och hämta tidningen och har nu läst den och druckit ngr baljor kaffe och håller på att bli tokig på laddkabeln. med ena handen håller jag in laddkabeln och med den andra handen skriver jag..suck Lite bökigt eller rättare sagt fördjefligt bökigt. Nåja vi har en reservdator, som är den nya och jag måste lösa detta för jag blir galen av detta tekniktjafs och har noll tolerans. Idag så skall vi iväg med delar av familjen på trevligheter, jag vet inte programmet men vi brukar alltid ha trevligt så på med partyhatten. Pratade med yngsta dottern igår och bett henne boka in hös hennes fransgörarmänniska om det finns möjlighet att jag kan få en tid där. Är sugen på att prova ha fransar to die for !!! nja kanske inte riktigt så men så pass att man slipper måla sig själv och kanske lite volym. Spännande ska det bli i alla fall. Tänkte i början av oktober eftersom jag skall sola och bada och jag tror inte att lösögonfransar och en badtokig kärring funkar bra ihop. Nu måste jag visa dig farmor Fia att blommorna lever fortfarande hihihi
Är ju inte bra med blommande blommor, men jag har fått en annan att leva i snart två månader så nu jädrans är man alldeles mallig. Så rackarns eländigt att inte du/hon bor närmare för jag tror vi skulle ha det trevligt ihop. Inte minst för att du skulle dra med mig på sådant jag aldrig varit på förr. Jag är ju måttligt intresserad av kultur, men i ditt sällskap så skulle jag minsann ge det en chans. Vi hade en riktigt bra dag på jobbet igår och äntligen en dagskassa att vara nöjd med. Hann även pyssla ihop en bok?? Nja kanske inte en riktig en utan en pappbok som jag målade och ska ha här hemma. Tittade på en liknande bok och den kostade 299:- hmm tänkte jag och gjorde en själv.
Kanske inte världens bästaste bild men jag blev nöjd . Innan jobbet igår så var jag in på Pagelle för jag hade träffat på butikschefen och beundrat hennes vackra armband. Glad i hågen spatserade jag därifrån med armband och ett halsband till superpris. I love it inte bara för att jag fick ett bra pris utan att det riktigt gnistrar hahaha.
Tittar ut och det ser ruggigt ut därute med blåst och mörk himmel, fy sjuttsingen vilket burrväder. Det är extra spännande om tanken är att vi skall vara utomhus idag?? Mulet kan jag ta, men blåst?? fy tusingen så onödigt det är med blåst. Men nu skall jag inte gnöla över det utan ta tag i lite annat som skall göras. Protokollskrivande och ett gnällbrev till hyresvärden om styrelsens brist på information och arbetsbeskrivning. Sen skall ett arbetsbetyg förfärdigas på engelska?!!! jomen tjena tur jag har maken som kan hjälpa mig när det gäller tekniska uttryck. Jag börjar att skriva på svenska så hjälper han mig med resten hoppas jag. Tills vi hörs Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela