myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Måndagsförmiddag

Publicerad 2016-08-22 13:27:30 i Allmänt,

Höll på skriva morgon!! men det var ju ett tag sedan. Just nu en lite bloggpaus i bokföreriet. Skjutsade mellansonen till tåget i morse och nu är han på väg hem till Uppsala igen. Men bara i ngn dag sedan skall han fara och boa in sig i Göteborg. Han hittade ett boende som kan bli bra. Han har hyrt in sig i en villa med ngr andra studenter och det är ju bättre än att bo i hyresrum. Nu håller jag bara tummarna att han och Rebecka hittar ngt gemensamt boende under hösten. Tanken är ju att hon flyttar ner efter jul. Jag har haft en hektisk vecka bakom mig och allt har gått i ett. I ärlighetens namn så har jag varit rätt trött. Men i fredags var det då trevligt då vi firade av "lillan" en dag i förväg. Tänk att min yngsta har nu blivit 25 år. Tanken svindlar och jag minns väldigt tydligt hur det var att fylla 25. Jag har inga småbarn längre hahaha. Hipp hipp hurra för henne i alla fall <3<3<3 Fin fina älskade dotter. Läser i tidningen: Två björnar PÅSKJUTNA???? ehhh vem skjuter på ? 1 älg eller två bävrar? kan de inte gå? Sitter de i vagn? Nä de var skadeskjutna, vilket jag tycker låter bättre i detta sammanhang. Stackars björnar, hoppas de hittas snarast och blir kvitt sitt lidande. Det är väl ngn glad skytt som pangar en gång per år som nu fick råg i ryggen och säd i brallan över att få ta ihjäl nallen. Tycker att björnjakt endast skall utföras av duktiga och erfarna jägare,,,,hmmm nja all jakt faktiskt. Just nu kan jag ta en licens och fara ut och skjuta hejvilt. Inte klokt faktiskt, jag må vara rädd för björnar och älgar men plåga ihjäl dem vill jag inte. Hade som sagt sonen här och vi har umgåtts så mycket vi bara kunnat. Det är så mysigt att ägna tid med honom då vi inte ses så ofta som jag skulle vilja. Synd bara att jag måste jobba så mycket, för hade hellre hittat på ngt med honom. Den äldsta sonen far runt i USA och verkar bara ha det trevligt. Han ringde i går och var väldigt nöjd med sitt besök på Arlington road kyrkogården.
Där ligger över 300 000 personer och både presidenter, generaler och stupade finns där begravda. Han var mycket nöjd med sin guide som berättade hela historian om Arlington och jag fick dessutom veta att Jackie Onassis låg begravd bredvid sin fd make John F Kennedy och även 2 av deras döttrar.
Han får både se och vara med om mycket och jag antar att det blir minnen för livet. Inatt hjälpte han en taxichaufför att byta däck. Den stackarn hade inte en aning om hur man gjorde hahahha. Nä nu skall jag inmundiga ngt för att orka fortsätta att jobba på innan orken tryter. Ikväll har jag tänkt ta ett bad och gå och lägga mig tidigt. Förhoppningsvis i en nystädad lägenhet ???? nja vi får väl se. Men innan jag slutar babbla så måste jag berätta att det var lite småspännande på förmiddagen då en av mina kollegor ringer och berättar att det grävts av en kabel och hela gallerian var strömlös!!!!. Jag blev både arg och orolig, men efter en timme var det löst men då utbröt brandlarm istället och hela rasket fick tömmas. Störande :( Nåja nu skall väl allt vara frid och fröjd igen Ha det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela