myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Misslyckad inlärning...laddproblem

Publicerad 2016-08-28 10:44:20 i Allmänt,

Idag är dagen efter en jättetrevlig dag. men pga mina laddningskabel problem så blir det ett kortare inlägg. Den nyare datorn vi har har windowsprogrammet från helvetet och det måste installeras ett bättre, innan jag kan ta den. Stackars maken som få höra mina svavelosande eder. JÄVLA HELVETESSKITDATORSSUBBAJAG BLIR TOKIGKUKEN: Fast det där var lightversionen. Ja då var det här med inlärningen då? Jag har ägnat 1 1/2 timme åt att få kisse att dricka vatten, när jag står bredvid handfatet. Men nej...han skriker och jamar och jag stänger av kranen och går. Han hoppar upp på mig och jamar och vi går tillbaka....men nej. Han är helt inställd på att vatten går bara att drickas när matte eller husse sitter ner bredvid och gärna stryker honom samtidigt. 1-0 till kisse...suck. Idag så jobbar jag och jag hoppas att maken fixar datorn annars måste han genast fara och köpa en ny. Har ingen acceptans för att teknik inte funkar och det på en gång. Men jag måste visa er en häftig tårta, tyvärr så har jag inte så många bilder men ni kanske får en uppfattning om hur kul den var. Det var min svärdotters syster som gifte sig och de ville ha en lekfull bröllopstårta och uppdraget gick till hennes helt oerfarna tårtbakande syster. Jag tyckte hon gjorde ett bra jobb med tanke på att hon aldrig arbetat med sockerpasta Temat var Narnia då både brud och brudgum gillar den sagan.
Nu avslutar jag för stunden och återgår till DATAHELVITTESELÄNDESSKITAPPARATER..... Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela