myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Nu har han åkt...

Publicerad 2016-08-15 06:40:46 i Allmänt,

Igår kväll så åkte Lukas hem till Högbränna igen och det blev så tomt. Usch så eländigt det känns, men vi vet ju att han har det bra. Men det värsta var att han inte såg så glad ut som han brukar göra när "matte" kommer. Han hälsade och sen gick han och satte sig inne i hallen. Men det kan oxå bero på att det låg godis inne i köket ahaahaa Men nu under hela sommaren har han fått vara medelpunkten och blivit rund och bortskämd. Kliad varje morgon och kväll och fått vara den vi slösat kärlek över. Så då kan man väl förstå att det är jobbigt när vardagen kickar in som för flera av oss. Idag börjar vi bägge att jobba igen och det är ju alltid lite si och så. Sist så bloggade jag från telefonen och inte sjuttsingen fick jag med ngn bild på min pippi??? Hade ju varit på.....tadaaaa
och där fann jag min pippi som numer heter Putte. Maken trodde jag helt hade förlorat vettet när jag betalade så mycket för min putte. Men jag fick överbevisa honom och gick in på auktionsajter och visade att jag fick betala mindre än hälften än vad de gått iväg för på auktionsajter. Men man kan säga att Putte är mer värd död än levande.
Igår så var vi bjudna på försenad förlövningspicnic....eh hur stavas picnic???ehhhh äsch så får det bli. Det blev nästan som ett knytiskalas och min "svärdotters" syster hade gjort en saft eller lemonad som var så underbart god. Hallon och blåbär kokad med vatten och sedan lite citronskivor som fick dra ett tag innan det silades upp i flaskor. fantastiskt gott. Nåja åt så magen stod i fyra hörn och till middag blev det bara en kopp te och en ostmacka. Nu är paret avfirat och familjen har blivit officiellt större. Nu är semestern över och därmed oxå sötebrödsdagarna med fika och gottis. Nu har vi väl i och för sig inte varit lika crazy som andra somrar, men inge mer mackor eller godsaker på kvällarna. Äldsta sonen som var i New york åkte till Atlantic city igår. Men han tappade sin plånbok och jag tillbringade en del tid under gårdagen med att fixa och trixa med kort och pengaöverföring. Nu har han hittat plånkan igen eller rättare sagt hans kompis i New york. Men han har bara 6 dollar på fickan så jag måste till Forex idag och göra en överföring så han tar sig till New york igen och hämta sin plånbok. Nu är mitt uppdrag att försöka stoppa beställningen av nya kort och körkort....suck som jag slet mig blodig över igår hahahaah. Luften är kall och jag gruvar mig lite inför kylan som kommer senare i höst. Men än har vi nog ngr fina dagar att se fram emot. Dessutom så har vi så mycket kul att blicka fram till. Resor, kalas och trevligheter så jag antar att hösten kommer att flyga fram. Men än så länge är det bara augusti och jag ska njuta av varje sommarmånadsdag oavsett väder. Ha det så gott :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela