myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Onsdag 24/8

Publicerad 2016-08-24 08:01:50 i Allmänt,

Ja kära värld idag är det alltså...hmmm 4 månader tills tomten kommer. Fast jag föredrar nog trädgårdstomtar ..sommartid. Men kan i alla fall glädja mig åt att gårdagen var skön och solen fick man se. Jag gjorde klar min tubhalsduk så nu jäklar kan jag gömma mig i den när blåsten och snöyran väller in. Den blev maffig och gosig och helt perfekt. Jag som inte är ngn hejare på stickning gjorde bara en kortare form av halsduk och stickade ihop och vips så blev det en tubhalsduk hahaaha Det var en lugn dag på jobbet, så jag behövde inte springa benen av mig direkt. Fick middag av Tonkakilllarna så jag behövde inte hungra heller. Gjorde natt när klockan var strax innan nio och somnade omedelbums. Så skönt och jag älskar min hårda säng. Imorgon har jag pappersdag igen , men jag tror att jag börjar redan ikväll så kanske jag kan sluta lite tidigare. Måste fixa lite annat och jag blir så ofantligt lat av att sitta framför datorn länge så halvdag är bäst. Idag jobbar jag dag och skall försöka sluta lite tidigare för jag måste hitta ngt sätt att skicka sonens kort till Canada på ett snabbt och säkert sätt. Tror det heter Expressbrev? Undrar om jag skall packa i bubbelplast?. Ja det kan bli spännande värre. Som ni märker så händer det inte så rafflande saker just nu hahahah. Men det passar mig utmärkt, har inget emot när det är lite händelselöst. Är väldigt sällan det är så, så när det väl är så så njuter jag. Vi är kattvakter denna vecka åt en av sönernas katter och men hon är uttråkad. Van som hon är att få vara ute och nu bara tillsammans med oss intorkade tråkskallar. Vi försöker leka med papperstussar och roliga snören, men är inte i närheten av nöjd kisse. Hon vill roas hela tiden och sitter och tittar längtansfullt ut. Men vi vågar inte släppa ut henne här i stan. Storkisse blir hennes lekkompis och han den stackarn blir påhoppad och lekt med och är hennes "råtta". Tur att storkisse har en ängels tålamod och är en snäll kisse. Nu skall denna kvinna gå och tvaga sig och borsta tänderna och välja ut textilier att påföras på kroppen och sätta svart på fransar och greppa handväskan och bege mig till arbetet. Hoppas att nu får en lugn och händelselös dag. Ha det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela