myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Solen lyser och jag fick sovmorgon

Publicerad 2016-08-30 09:38:34 i Allmänt,

Så skönt med sovmorgon till halv åtta. Men skall jag vara ärlig så är det lite underlig känsla och jag känner nästan som om jag försovit mig. Maken hade släppt ut kisse på altanen så det var anledningen till att jag fick sova. När jag släppte in honom fick jag minsann ngr jamanden som lät väldigt anklagande. Men å andra sidan så somnade jag nte förrän vid halv ett tiden inatt. Så störande...med natttankar. När jag går och lägger mig då kommer alla dagens och kvällens funderingar och intryck och hjärnan mal och mal. Helt meningslöst egentligen och jag blir mer och mer frustrerad och då hjälper inte alla gånger ljudbok heller. Funderade på allt möjligt faktiskt. Budget, halloween, avtalet med Riksbyggen, styrelsearbete, var vi skulle hänga ballongerna, då vi behöver plats till kransar och dekor i butiken, vad jag skulle göra idag och i vilken ordning, middagsmat, om jag kan ha koftan jag beställt, hur blir det med julförsäljningen? ja så där håller det på och runt och runt. Hur idiotiskt som helst...suck Men jag kan i alla fall trösta mig med att sängen är skön. Jag åker iväg i nästan fjorton dagar nu i september. Det innebär att jag måste fixa i förväg en hel del bokföring så det är klart när det blir lön och utbetalningar. Fakturor skall läggas in och beställningar skall göras. Det är den planeringen som jag skall göra idag så jag vet vad som skall prioriteras. Maken jobbar över ett tag idag så när han kommer hem så skall vi bara umgås och kanske fara en sväng och shoppa lite. Funderar på att införskaffa ett par byxor.... tråkshopping med andra ord. Om jag inte far ner själv till staden....ja jag får se. My la upp en fantastiskt grej på sin blogg som liksom ropar mitt namn.
Visst är det fin?? helt underbar och kostade helt ounderbart. Så nu tröstar jag mig med, att för att den skall komma till sin rätt så måste man ha genomskinlig tvål och då kommer den där pumpgrejen att synas och det ser billigt ut. Men jag älskar den ändå hahaha Är så körd på blingiga grejer och skulle passa som rysk nyrik kvinna utan smak och känsla för lagom .
Men nu till ngt helt annat. Jisses så jag kan längta tillbaka till de här stunderna i stugan med mina kära smågrisar. Kan ibland längta ihjäl mig efter Lukas och skulle vilja att han kunde bo med oss och att det skulle funka. Men tack gode gud så inser jag att det inte skulle vara ngn idé då vårt liv är så rörigt och vi har så många järn i elden hela tiden. Men minnas och drömma kan man ju i alla fall göra.
Trivs väldigt bra med min nya dator, trots att den är ny!! oftast kan en ny dator kännas ovan, men vi fungerar bra tillsammans. Gillar att det är "stunsiga" tangenter hahaha. Kissen Kerstin är här och håller just nu på att leka med en påse?? men det låter mer som om det är tjugo katter och lika många påsar i köket just nu. Hon drar upp påsen på en stol och sen anfaller hon den och drar ner den och drar den runt runt och sen börjar hon om igen. Storkisse satt i dörröppningen och försökte nog förstå vad hon höll på med??? men han misslyckades och ligger nu i den andra fåtöljen. Vad han inte vet är att Kerstin just nu smyger in i rummet och kommer strax att kasta sig över honom. Vad den storkissen är tålmodig.... Nä om denna människa skulle ta tag idagen? Göra ngt vettigt eller åtminstone börja göra något? Tror jag börjar med att bädda innan kissarna blir trötta och slänger sig ner i sängen. Ha de:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela