myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fort ändras det....

Publicerad 2016-12-30 08:04:09 i Allmänt,

God morgon till er som liksom jag är uppe med tuppen. Sitter i fåtöljen i skenet av julgranen och det är sådär mysigt mörkt i hela lägenheten. Så skönt att kunna gå ut och hämta in tidningen i min nya morgonrock utan att vara rädd att ngn ser mig hahhaah. Min gamla morris var ju mer som en trasa och full med hål och fläckar. Var iväg igår och skulle köpa sammetsgardiner och hittade ett par bruna men på väg till jobbet hittade jag ett par gröna så det blev att köpa dem också. Men ....suck det blir nog inte ngn av dem. De gröna var vacker nyans men blev helt enkelt för gröna och de bruna blev för bruna??? eh vad trodde du då tänkte ni? ja jag har inte en aning hur jag tänkte. Åh andra sidan kan jag tycka att en del fisk smakar för mycket fisk!!!! Men grejen är att sammetsgardiner är inte så ljusgenomsläppiga....eh nytt ord? vilket gör att det blir kompakt, Det tycker jag är jättesnyggt men det bör passa rummet och det gör det inte hemma hos mig. Så nu är jag på ruta 1 igen och jakten går vidare. Nu skall jag rikta in mig på en annan typ av tyg, som är tungt men ändå lite mindre tät.
Annat som ändrats är vårt nyårsfirande...vi skulle ju på fest hos sonen som bjudit in till stort nyårskalas/30 årsfirande. Men det blev inställt??!!!! snopet. Tydligen hade det blivit många avhopp pga sjukdom, barnvaktsbrist och annat så han skulle skjuta upp det. Vi tänkte inte så mycket på det först men sen insåg vi att ooops vad skall vi då göra. Vi brukar ju fira med världens trevligaste människor varje nyår men skulle ju på Mattias kalas istället?!!!. Så hur skulle vi nu göra? Valet blev trots allt enkelt, vi firar inte nyår. Vi har blivit rätttrogna muslimer eller Jehovas och firar inte sådana högtider. Nä skämt åsido så skall vi faktiskt sitta här hemma i lampans sken och bara vara. Jag/vi behöver verkligen vila. Efter nyår skall vi inventera och då är det tre rätt arbetsamma och tunga dygn. Januari är rätt full med resor, jobb och annat och vi måste faktiskt varva ner. Visst skulle en kväll med fina vänner och en massa skratt pigga upp men just nu behöver jag bara vara. Det bästa vore att få fara upp till stugan för där händer det inte mycket hahahah. Men att sätta sig i bilen på nyårsafton och sen hem nästa morgon är inte att slappna av. Stugan skall ju värmas upp och det skall packas och grejas. Hösten har varit rätt jobbig för mig och jag känner mig utpumpad känslomässigt och om jag skall vara ärlig så är butiken orsaken. Vi har kämpat som djur och tagit svåra beslut och nu står vi i begrepp att fatta nya avgörande beslut. Butiken är inte bara mitt jobb utan en stor del av mitt liv. Att ha ett företag är som att ha en till medlem i familjen. Mår företaget bra så mår alla bra men mår företaget dåligt så påverkas hela familjen. Skulle vi då stänga så försvinner en del av min familj. Svårt att förklara men jag tror ingen bara skulle vilja stänga av en syster eller son. Kanske några av er inte fattar hur jag menar eller tycker att det låter konstigt? ja det kan jag nog förstå. Men så är det i alla fall. Idag är det jobb och ikväll så är det fredagsmys och snark i fåtöljen som gäller. Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela