myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

God Jul

Publicerad 2016-12-24 07:12:49 i Allmänt,

Hejsan hoppsan alla godingar. Jag är nu tillbaka efter att ha varit däckad ngr dagar i mitt traditionella insjuknande. Denna gång innan jul????? oftast slår det ju till på julafton så detta var ju trevligt på många sätt. Men mindre på andra då även en annan på jobbet varit borta och i dessa dagar är det inte så bra. Tackar alla gudar för min underbara Malin och fantastiska man, som skött hela rulljangsen själva. Men nu är det ledigt i två hela dagar och förutom umgänge med familj skall jag bara ha det bra och peta lite navelludd. Idag så blir det lite annorlunda julfirande för vi skall reja runt. Vilket jag tror kan bli kul. Först blir det glögg och Kalle Anka hos Mys med familj och sen hem till oss för middag och sen över till Sofia med familj för julklappsutdelning och trevligheter.
Så nu på förmiddagen skall det hackas och stekas. Blandas och mosas, skalas och skäras precis som i de flesta hem antar jag. Tycker det är en ganska trevlig sak att duka och fixa så mig går det ingen nöd på. Sen skall jag ta en paus för jag hade lovat Milou att vi skulle fixa julklapp till Mamma och pappa och jag har ju som sagt inte lämnat bädden på ngr dagar så det skall jag ombesörja. Igår så jobbade jag på lite halvdarriga ben i början men det gick bra och det var skönt att vara igång igen. När vi kom hem på kvällen så fixade jag köttbullarna och för första gången i ugnen!!! Hmmm skeptisk men maken sa de blev bra. Risgrynsgröten till ris ala maltan kokades och skinkan griljerades. Sen så tog orken slut och klockan var mycket så allt lämnades kvar och köket ser ut där efter hahahaha Men vi hade en lite julklappsstund, vi hade köpt varsin och bägge blev vi väldigt nöjda. Till maken hade jag köpt Keplers senaste bok Kaninjägaren och jag fick.....trumvirvel.....en morgonrock?!!!!! Snacka om en surprise? Jag älskar den redan, färgen, att det var dragkedja, perfekt tjocklek, ja jag känner att jag och min nya morgonrock kommer att gilla varandra och umgås en hel del.
Nu vill jag önska er en underbar dag och ett riktigt stort GOD JUL från mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela