myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Intervallbloggning?

Publicerad 2016-12-13 08:46:22 i Allmänt,

Tjolavippen och vips har det gått en hel del dagar sen sist. Jag har inte suttit så mycket på rumpan att det funnits lust till att blogga utan sysslat med annat. I fredags var jag på dambjudning eller kvinnomiddag eller fruntimmersträff eller tantmöte eller.....ja vad än det var så var det himmelskt trevligt. Så gott att äta och dricka och avslappnat och ja fantastiskt mysigt och precis vad jag behövde. Har så skojiga vänner och jag kan bara ana hur trevligt vi skulle ha även strandsatta på en öde ö. Om det inte vore så att åtminstone tre av oss är fanatiskt rädda för spindlar och kryp så kunde det vara en trevlig upplevelse. I helgen som gick så jobbade vi och på lördagen var det hyfsat med folk och mycket lugnare på söndagen. Så vi pysslade och grejade för att få tiden att gå hahahaha. Idag är det lucia och jag skall gå på förskolan och se deras lilla show. Brukar vara så mysigt och trevligt och även om jag iMen nu skallnte är så förtjust i de nya versionerna av julsångerna så kickar det igång julkänslan.
Efter det är tanken att jag skall möta upp äldsta sonen och äta lite middag och prata inför hans stora bemärkelsedag. Tänk att min lilla plutt fyller 30 år?? helt sanslöst. Han skall ju ha en stort kalas i hyrd lokal på nyårsafton och det är en del att fixa inför det. Men kul. Vi brukar ju vara så tidig med julgran men har fortfarande inte fått upp den och nu rackarns vill jag verkligen ha fram den. Måste erkänna att julfeelingen lyser med sin frånvaro och jag skyller lite på att jag inte bakat och gjort ngt godis. Men det är ju inte lönt då det oftast bara är att kasta efter jul. Ingen av oss är ngn större julgodisätare och fikabröd?....nä bara när vi far bort. Igår på jobbet så såg jag ett trillingnötsrecept och blev så sugen på att göra lite grann och sen blev jag inspirerad att göra mintkyssar och nougatkrisp och sen så återtog jag förnuftet och stängde ner.
Idag skall jag fixa med lite ärenden och handla och eftermiddagen är vikt för show och planering. Planerna för kvällen är fortfarande helt tomma så ett bad ligger högt upp på listan. Kanske lite tända ljus och ljudbok så skönt. När jag blir miljonär?? ja för det har jag ju tänkt bli ngn gång, då skall jag investera i en uppvärmd anordning för badkar så det håller hög temperatur på vattnet hela tiden.....suck så skönt. Alternativt kan min butler hälla nykokt vatten i badet med jämna intervaller? Ja vi får se.... Men nu skall ni få höra vad jag lärt mig. Både jag och maken tog ett bad i lördagskväll efter varandra....jag frös lite i badet och gnällde över vattentempen. när maken badade hade han i mitt tycke svalt och han började svettas??? Jag tycker ju att det ofta är hemskt kallt ute och han hävdar att det är inte alls så farligt. Men nu ni är det vetenskapligt bevisat. Tjocka människor fryser mer än andra. Blodkärlen ligger långt inne och sätter inte igång lika fort och snabbt som hos medelmåttiga. Vi har ju en massa lager som är helt oskyddade mot kyla och som absorberar kyla dessutom. Så nu vet ni varför jag fryser som en kall hund på vintern. Vad tusan gjorde vi innnan google??? Nåja nu skall jag tömma diskmaskinen och stöka runt lite innan jag far iväg på nya upptåg. Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela