myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Onsdag och dagarna flyger fram

Publicerad 2016-12-14 08:32:23 i Allmänt,

Jisses så fort en dag kan flyga fram. Jag tycker att gårdagen bara sa shvopp ??? På förmiddagen var jag och gjorde ett ärende och sen hem och klädde julgranen. Det gick då i och för sig på fem röda sekunder, dels för att vår gran är ganska liten och för att jag har en mer sparsam dekor nu för tiden. Jag föredrar dock överfulla julgranar med massor av bollar och grejer och en hel del ljuskedjor, helst blinkande. Även i år har jag hängt upp små godisbollar för besökande småtroll. Dessa var riktigt goda med chokladtäcke och smarties inuti....jag provsmakade naturligtvis.
Klockan 2 var det luciafirande på förskolan och då fick jag minsann höra på finsång. De har flera småbarn på förskolan och de var bara för söta i sina små tomtedräkter, med blöjbakar och dryga halvmetern höga. Efter det bjöds det på kaffe och lussebullar, vilket var uppskattat av alla. Det var ganska många som hade kunnat ta sig loss och komma och det tror jag både barn och pedagoger uppskattade. Efter det så rejde jag iväg och hämtade Liam från fritids då modern var hemma med en sjuk Viggo. En sak är klar att det är en stökig miljö för barnen med många barn som säkert var trötta och då stiger ljudnivån bara högre. Det gör mig så beklämd att våra barn skall ha det så stökigt på sina "jobb" med hög volym och många barn. Vi vuxna skulle aldrig gå med på det. Snabb avlämning av lille Liam och sen iväg för date med äldste sonen. Vi hittade en bra present till honom och sen bestämde vi oss för att äta på det där asienstället på Avion......ehhhh totalt smaklöst. Jag beställde Jungle rolls....vegetariska vårrullar som var ångkokta med nudlar och grönskaker,,,,ehhh smakade ingenting. Åt inte upp hälften ens och var istället urhungrig när jag kom hem. Vi hade i alla fall en trevlig samvaro och det kändes bra i magen. Jag köpte en julklapp åt mig själv men nu vill jag ha fler...kanske man kan få nyårsgåvor och mitti decembergåvor? Vet inte om ni vet vem Nadja Wedin är? hon är en designer som gör fantastiska mönster och jag bara älskar dem. Oftast svindyra men nu hittade jag underlägg till helt ok pris och köpte fyra men vill ha fleeerrrrr. Kanske kan kalla in maken som sponsor???
Tycker att de var fantastiska och bara älskar hennes grejer. Nu bara längtar jag efter att duka fint och få använda dem. Maken är dock mycket bättre på att duka fint och mysa till det än vad jag är. Även till vardags så kan han tända ljus och göra det mysigt. Det uppskattas oerhört mycket i alla fall och jag är så tacksam att han är så lugn som han är då jag är en rastlös person och irrar ofta omkring. Men i sällskap med honom känner jag ro och kan slappna av. Men vi är ofta på olika spelplan. tex en av våra husgrannar som har en hel del lampor och belysning och projektorer på sitt hus. Maken tycker det ser förfärligt ut och jag???bara älskar det och jublar när de satt upp ngt nytt. Han föredrar måttfullhet och jag överdåd hahahha. Men nu till sist måste jag bara visa vad vi knåpat ihop tillsammans. Vi har sytt små besticksstrumpor till jul!!! visst blev de söta? Jag bara älskar dem och kommer nog att använda dem många gånger och göra fler allt efter familjen växer <3.
Men nu mina vänner skall jag sluta babbla för denna gång och sätta igång med denna dags arbete och hoppas att denna dag inte swishar iväg lika fort som gårdagen gjorde. Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela