myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fredag :)

Publicerad 2016-02-05 07:36:54 i Allmänt,

Trallalalllla det är fredag och hören och häpen, jag låg inte vaken timtals!!! Så skönt och allt är som sagt mentalt haahaha. Jag har fått utskrivet insomnngstablett och vet att hjälp finns och därmed kan jag sova???? Det är nuvarande teori i alla fall. Gårdagen gick bra och väldigt fort. Vi slutade lte tidigare handlade och fixades mat. Igår hade vi middagsfrämmande och även Milou och hennes mor var med för vi skulle var barnvakter på kvällen. Lite senare kom lilla Tova vårt fyrbente barnbarn som skall kattvaktas i helgen för husse är uppe i fjällen och kör skoter. Milou roade sig kungligt med att busa med maken. Hon älskar att bli jagad och livrädd rusa till mig och ropa "nej sluta" när han får fatt på henne. Just nu är hon inne på att hon får retas och jagas och ta saker men ingen får göra det mot henne. Så vi hade en liten lektion i att så man gör mot andra osv....men osäker på om budskapet gick fram hahhaha. Hon är i alla fall en stor personlighet och älskad <3 Konstigt hur barnbarnen gör mig alldeles varm i hjärtat och man är tacksam över dem på ett helt annat sätt än jag tänkte på när man hade egna små kottar. Nåja det blev inte så många stygn sydda på mina apor igår för jag hade ju annat att stå i om man säger så. Men det tar sig sa mordbrännarn.....
Nu håller stoppningen att ta slut och det går mycket mer stoppning än vad man kan tro. Nu är det i alla fall dags att fylla och sy ihop för att sen montera första apan. Har insett att det blir trångt och bökigt att få fast alla delarna, men det är bara att ta ett ministygn i taget..... Idag så stänger jag inte !!! utan slutar fem och det känns fantastiskt. Maken skall på ngt jox efter jobbet så jag skall hämta när trevligheterna är slut. Tänkte ägna kvällen åt pappren så jag har helgen fri :) Det är en skön känsla. Nu jobbar jag ju delar av helgen men ni förstår nog känslan? Skulle rensat och städat i min garderob. Har alldeles för mycket trams i garderoben, ni vet den här gamla tröjan kan jag ha när jag målar....de här byxorna kan jag ju göra en väska av?? de här urtvättade trosorna kan jag ju ha i stugan som extra???? Sen blir den där högen..."men den kan jag ju..." så stor att den tar upp alltför stor del och precis så är det nu. Vi har ju inget annat utrymme att spara sådant i så det blir sophinken. Ibland saknar jag yta att ha grejer i, men då hade jag säkert fyllt det med en massa skit, så jag skall nog vara glad och tacksam över våran lilla lägenhet. Nu skall jag påbörja dagen och göra rätt för mig. Ha det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela