myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Torsdag 11/2

Publicerad 2016-02-11 07:46:21 i Allmänt,

Idag är det ett år sedan om man tänker veckodag...om man tänker datum så är det imorgon. När min mamma gick bort och lämnade jordelivet för en annan plats. Tänker ofta på henne och sörjer. Sörjer ofta det som kunde varit och att hon inte var förmögen att visa och säga vad hon kände. Jo hon kunde säga allt möjligt fantastiskt om sina barn och barnbarn men sen tog det stopp. Men idag har jag kommit så långt att jag väljer att fokusera på det vi trots allt hade och att jag saknar henne och istället för att irritera mig på saker som hon gjorde och som jag på ngt vis har ärvt så smyger ett leende fram.
Nåja idag blir det jobb och i afton så kommer Milou för att "vaktas". Måste komma på middagsmat, har helt enkelt kommit i en inspirationssvacka när det gäller matlagning. Alltså vardagsmatlagning inte fancy pancy helgdagsmat. Igår så åt jag mackor till middag igen......inte gott och knappt mättande. Städning blev det inte mycket av och i ärlighetens namn så gjorde jag intet ett smack. Skall bli skönt att fara och jobba när det handlar om normal arbetstid och inte hela veckor. Om allt flyter på normalt dvs inga sjuka anställda så far vi till stugan i helgen. Om jag skall vara riktigt ärlig så har jag ingen superlust till detta. Det är så förbålt mycket att tänka på hahahaha. Man skall planera inköp,och packa och komma ihåg status på allt från toapapper till värmeljus. Då jag inte är en naturmupp och gillar att planlöst promenera omkring så blir det att jag sitter på arslet inomhus. Sommartid så föredrar jag att vara utomhus och företar mig annat. Men på vintern så sitter jag uppkrupen i soffan och bara är. Vilket jag lika gärna hade kunnat göra hemma. Nä nu är jag lite morgontvär, har ju skitsvårt att bara vara när jag är hemma. Problemet är att när man slappnar av kommer kroppsvärk och man inser hur djäkla trött man är och jag sover bort en hel helg känns det som. Äsch nu skall jag sluta gnöla och försöka ta på mig optimistglasögon igen allt blir ju lite lättare då. Nu måste jag gå och ta en snabbdusch och fixa till mig lite Ha en bra dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela