myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fredagsmys

Publicerad 2016-07-15 08:14:37 i Allmänt,

Ja ikväll hoppas vi på fredagsmys. Idag har jag en hel del på min att göra lista. Skall till skattekontoret , byta presenter, handla det jag glömde igår...suck, packa , vattna blommor, fara till butiken och snacka budget med min butikschef. Tanka bilen och plocka bort lite här hemma. Vi far så fort maken slutar jobbet och stannar för inköp av pizza i Bjurholm. Yngsta sonen med flickvän kör upp samtidigt som oss, men de skulle ta motorcykel. På söndagen kommer det än mer "barn" och hela stugan kommer att vara full hahaha. My fick en briljant idé om surströmming på måndag så det ser jag fram emot. Antar att jag måste fixa lite köttbullar åt de som inte gillar suring hahhaha Vi for ju ganska tidigt på dagen och gratulerade födelsedagsbarnet igår men tyvärr så visade det sig att bägge presenterna var för liten respektive för stora...:( så dem skall bytas idag. Maken klippte hans häck på ena sidan ??? får väl ta den andra ngn annan gång hahaha Men det ser inte så illa ut som det låter. Ehhh.....jag menar häck som växer och är grön inte sonens bak hahahaah. Var med My och Milou stora delar av dagen igår och nu kan man börja ana lite hittepåhistorier från henne. Men hon har långt kvar till Liams rövarhistorier, den ungen var/ är i topp. Var oxå stark igår?? jag var på Maxi utan maken som stöd hahahah. Kändes lite små konstigt,,,näää det gick bra. För vi är ett kolossalt bra team ihop på Maxi. Jag springer runt som en skadskjuten kråka och flaxar på. Samlar små högar här och där och springer ihop med maken och säger - Hög ovanpå fiskfrysen, eller hög bredvid hårdbrödet. Jag samlar ihop i små högar det vi skall ha och han tar vagnen dit och fyller vagnen. Låter kanske inte klokt men jefligt effektivt. Igår hade jag åtminstone sällskap av My och Milou och vi passade på att äta på Big boy innan shoppingen. Klokt för annars blir det lätt att man fyller vagnen med mer pga hunger. Köpte hem ett örtpulver som innehöll bär och blommor som gav energi och senare på kvällen tog jag mig ett bad. Var lite orolig över att jag skulle bli färgad av badet men nope. Skönt var det och gott doftade det.
Nu har jag hittat en kul grej för nyfikna personer som mig själv hahaha. Min granne mittemot är en figur som jag länge varit nyfiken på. Alla områdets katter använder hans uppfart för att ta sig till nästa grannes gård som är full av jox. De har en firma som har traktorer och klippare och gud vet allt och har miljoners pryttlar som tydligen är väldigt spännande ...om man är katt. Nåja tillbaka till gubben mittemot. Han är borta ofta och far iväg finklädd och när han är hemma så är det aldrig ljust på övervåningen och det är ofta andra män där.....vi tror han är homosexuell,,,eh vad det spelar för roll? ehhhh ingen men jag är orolig över att han har så många partners haaahah. Älskar att sitta och spekulera över vad han sysslar med. Var inne ett tag på att han var seriemördare bara för att tanken var spännande. Han går till sängs tidigt och har väldigt få lampor på...men varför är han aldrig på övervåningen??? Kom då på att jag skulle kolla upp honom, hihih Visst har vi väl alla en dröm att leka detektiv. Gick in på Hitta.se och fann hans namn och ålder och att där fanns tre företag registrerade....Miljökonsult och aktiehandlare??? okey...scrollade ner och fann en massa roligt värdelöst vetande. I hans område tjänar man mindre än genomsnittet, ja det skulle jag tro då de flesta som bor här är pensionärer hahaha. Sen röstar många på Vänsterpartiet???? what det hade jag aldrig anat. Senaste inköpet av bil i området är en sju år gammal Mitsubishi och det finns en singelkille på 19 år registrerad i området. hihih Nu måste jag kolla upp mig själv. Ehhh det här var ju väldigt konstigt....här står att jag är äldre än genomsnittet som är 48 år.....eh de måste antagligen mena hela Röbäck för på vårt område så är vi bland de yngre. Står att vår föreningen har 4070 bostadsrätter???? ehhhh nä det är ju helt fel. Kanske de menar hela Röbäck igen??? Hahahah googlade pappa och där stod att ett vanligt intresse i hans område var att lösa korsord och sudoki hihihi. Ja detta var ju underhållande och skulle kunna hålla på ett tag bara för att det är kul och fånigt. Men jag har andra saker att göra...tex dricka mer kaffe??? prata lite med kisse och höra hur han har det. Ögat ser lite bättre ut och hans trivs med att Lukas är här, inte minst för att det är roligt att följa efter oss på sista kissprommisen på kvällen. Men tills vi hörs Ha det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela