myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Idag är det ingen dag som går spårlöst förbi

Publicerad 2016-07-13 07:58:46 i Allmänt,

Idag så firar vi en hel del. Milous farmor fyller år. Grattis Fia <3. Sen så fyller en av familjens söner år Grattis S. Sen så kommer dottern och dotterdottern hem från utlandet. Den äldste sonen har hört av sig från Barcelona och allt är bara finfint där. Är sugen på att fara dit för de bilder jag sett på den stora katedralen är som ett flugpapper för mig hahaha. Jaha vad gjorde denna männisch igår då`? Jo hon var och klippte sig och tvättade de sista tävlingsdräkterna , torkade golven, gjorde löner, och räkningar. Medan jag väntade på att maken skulle vara klar hos frisören så gick jag ner till kajen och det är faktiskt fint ordnat därnere. Vid vackert väder är det som en liten oas där må jag säga. Var och köpte ögonbrynsfärg....säkert 20 år sedan sist . Nåja smetade ut på brynen och fastnade i datorns underbara värld ....resultat Not so good.....har tvättat och gnuggat för att mildra det toksvarta...suck Lite så här såg jag ut
Nu är det ngt bättre, men alldeles för mörkt. Satt säkert en halvtimme hahahhaah Nåja har väl förhoppningsvis lärt mig att inte färga ögonbryn och glömma bort det. Nu måste jag ta paus och fixa mer kaffe..... Medan kaffe kokade så läste jag en krönika i tidningen om uttryck och ord som irriterar. Kanske var ett av orden??? och jag kan hålla med för det är en knepigt ord att använda åtminstone till barn. För jag menar oftast troligtvis inte, när jag använder ordet kanske. Men barnet hör JA och blir upprörd och skriker men du lovade ju??? Ordet kanske innehåller så mycket frågetecken så att det är bara förvirrande. Kanske kan vi fara? kanske är det öppet, Kanske om du...kanske om det är fint väder osv. Håller med om att det är ett förvirrande ord som bör användas med måtta. Nu är jag klar med de sista dräkterna och nu doftar de gott. Inte en enda sten ramlade bort och jag är nöjd. Handtvättade och hanterade med försiktighet hahaha
Ett annat begrepp som jag inte använder mig av är ordet längta. Jag längtar sällan till ngt för jag tycker att det inte känns bra. Jag ser fram emot saker istället. Låter kanske som samma sak men för mig så betyder orden inte detsamma. Fånigt och överanalyserande men jag föredrar orden se fram emot....Att längta är så desperat och jag vill tänka här och nu. Skitsvårt men viktigt för mig. Eftersom jag är så fokuserad på tid och lider av en ständig tidsbrist som egentligen bara är skitsnack, så vill jag inte längta efter ngt som inte finns i nuet. Låter det krångligt? ja det gör det säkert. Men om jag säger att jag ser fram emot resan till Wien med väldens bästaste vänner så låter det mycket bättre i mina öron än att jag längtar??? Tänk så många som lever för sådant som ligger i framtiden och går miste om allt det fina i nuet? Jag som är så fast i karmatänket tänker att om jag inte njuter av nuet så kan jag ge mig sjuttsingen på att jag blir överkörd av en buss dagen innan allt det jag längtade till skall hända???Ja jag är knasig!!! behöver inga papper på det hahaha Nåja nu ser jag fram emot att dricka upp mitt kaffe. Ha det:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela