myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lördag den 18:onde

Publicerad 2016-06-18 09:13:33 i Allmänt,

Ja vädret...det kära vädret. Blir nog regn idag och kanske det driver folk till staden, för att shoppa arschlet av sig. Jag hoppas i alla fall det. Idag jobbar jag men igår var jag ledig. Det blev ingen fotsession men väl en ansiktsmask. Har inköpt en mask som innehåller svavel. Skall tydligen vara bra och man blir mjuk som attan av den. Har nu använt den ngr gånger och mmm tror jag gillar den.
Fixade lite öl åt maken och såg de sista avsnitten av Game of thrones och handlade lite, och gjorde lite kvällsgott till maken. Tog smördeg, ägg, västerbottensost och bacon och gjorde snurror av det och det var smaskens. Vid nio ringde han och ville att jag skulle hämta honom och han blev väldigt glad över min insats haaha Försökte få tag i inträdesbiljetter till Formex nu i augusti, men hade ingen större lycka att få tag i ngn som kunde fixa det. Får ta nya tag till veckan, helt enkelt. Formex är ju en jättestor mässa och nu är ju tanken att vi skall göra nya inköp till butiken, så då brukar man bli intressant i leverantörernas ögon. Den stora frågan är dock om jag skall flyga ner över dagen eller bila och bo på hotell. Mässan hålls varje år ute i Älvsjö utanför Stockholm och det brukar vara knökfullt. Men det funderar jag på en annan dag. Maken skall nog upp till stugan med lite matrl och passa på att klippa gräset, medans jag jobbar. Hoppas bara at han hinner hem för att hämta mig när jag slutar. Annars blir det buss hem och det går ju oxå. Imorgon är jag ledig i alla fall och då kommer lilla Kerstin igen för att vara hos oss medans husse far upp till Kiruna och jobbar. Hennes åksjuka i bilen har blivit så mkt bättre med lite tabletter, och det är så skönt att inte öppna buren och få fram en liten kisse som både kräks och bajsat och är alldeles sjuk. Hon är en syn för gudar att se på när hon är ute på vår altan. Allt är så spännande och allra mest spännande är igelkottarna. Nästan varje kväll vid 23 tiden kommer de vaggande och de är nyfikna som attan. Vår storkisse ignorerar dem totalt, antar att han inser att hans värdighet och jaktinstinkt har inget att komma med i kontakt med med de små illbattingarna. Igelkottar är snabba och oftast lite vresiga och skiter en hel del. Men söta är de små liven och ett trevligt inslag.
För att inspirera mig själv till ett gott arbete idag så kommer jag nog att ge mig själv en sådan här till eftermiddagsfikat. Åh...så smaskigt....med kokosglass och en stor kopp kaffe. Eller så ngn av alla de andra femtioelva olika sorter de gör. Nu har jag efterfrågat lingonglass?? undrar om de gjort ngn?
Hursomhelst så önskar jag er en fin lördag med eller utan paraply. Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela