myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Måndag morgon

Publicerad 2016-06-20 08:16:09 i Allmänt,

Jag hade nog drabbats av förträngning. Hade planerat att ringa till banken och fixa med papper och greja idag. Men insåg igår eftermiddag att jag jobbar idag. Fattar inte hur jag liksom bara glömt det??? Undermedvetet så ville jag nog skjuta upp lite måste-grejer. Nåja det skall nog gå bra det oxå får fixa det imorgon istället. My ringde igår och undrade om jag hade vinäger för hon hade fått en hel drös med fruktflugor. Jo sa jag men då får du komma och hämta och då kan ni passa på att få er lite fika. Strax efter att hn och Milou kommit dök små prinsarna upp och jag blev så glad. De hade cyklat alldeles själv och det firade vi med cocosbollar och ngr chokladbitar. Ni kan ju förstå att jag trivdes när jag hade alla mina gotroll här.
Till middagen dök det upp tre av våra andra barn oxå. Hade hittat ett recept på en favvoblogg med köttfärs och potatis och gjort två stora formar, så alla kunde äta tills de var mätt. Ena sonen lämnade kvar lite gardiner som jag lovat att fålla upp och sen så diskuterade vi lite om hans nya stuga uppe i Borgafjäll. Han ville ha lite fjällstuge inventarier??? Ehhh?? renskinn, horn och sådant antar jag. Inget som jag har i mina gömmor i alla fall. Blev sugen på att åka upp och städa ur allt byggdamm. Älskar att grovstäda från damm och smuts till ajaxdoftande rum. Det är samma känsla som när man skurar upp i stugan efter långa vintern. Vi åker nog upp nu på torsdag och åker ner på midsommarafton och myser ihop oss med våra goa vänner. Men jag säger bara men. Ingen vit sprit för mig i år............Jag tål inte eländet utan vill somna så fort hahahahaha Tänkte ni skulle få se en lattjoblomma som jag har och dessutom fått att leva skitlänge.
Visst ser den kul ut. Jag föll för den direkt och den känns faktiskt lite hård när man tar på den. Törstig som attan och jag har faktiskt skött om den. Jag kunde inte hålla mig utan beställde lite mer Kinakrafs igår hahhaaa b la en väska, en ring som det stod weddingring på hahaaha en massa bling helt enkelt. Kan sitta i timmar och bara scrolla allt bling och halsband. Var nära att beställa en tiara men behärskade mig. När i pipsvängen skall jag ha den??? till tvättstugan? Det mesta av allt i smyckesväg är ju "lite för mycket" men man kan ju alltid kika på det. Less is just less...... Kissen Kerstin kom igår oxå och hon är som hemma här nu. Antar att hon kommer att vara här ofta i ngr år. Det behövs ju mycket hantverkare uppe i Kiruna när de planerar att flytta en hel stad. Men det måste vara drygt att köra upp varje vecka och bo och sen åka hem långa vägen igen. Har börjat grubbla igen på boendet??? Ska vi flytta och ta över pappas hus? Hur blir det med stugan? Mer jobb och mindre lata dagar. Fast å andra sidan att få se ut över vatten varje dag är underbart och jag gillar ju rabatter och vi får lite mer space. Maken har en massa jobb med att se över allt jox och det gillar ju han. Samtidigt som jag drar mig för att tänka skottning igen....och gräsklippning. Stugan får väl ngn av barnen ta över, den är ju ganska lättskött. Ja allt talar för att jag gärna flyttar dit men då skall det helrenoveras. Pappa tycker allt är perfekt men jag tror nog att allt och då menar jag allt måste fixas. Ibland tror jag att det bästa vore att riva hela huset och bygga nytt hahaha. Nåja det är ju inte aktuellt just nu, men det ligger i framtiden. Så jag antar att vi skippar göra om i badrummet här hemma och bara fortsätter att bo. Trivs ju jättebra här och sitter inte i sjön. Men tankarna far hit och dit och jag kan inte låta bli att fundera. Lite kul är det oxå att fundera på hur vi kan göra det till vårt. Pappa skulle nog bli knasig om han visste hur jag förändrade hela huset hahaha Han har en dröm om att jag tar över och att alla kan komma dit och umgås och att allt skall vara som det är. Nu är ju min kära far en sådan som gärna kan laga det mesta med lite silvertejp.....så ni kan ju förstå att det finns att göra hahahaaa. Nä nu skall jag ta tag i lite saker innan jag far. Tänkte förbereda middagen för man är hungrig när man kommer hem. Så det blir uppstekt potatis och korv....ingen gourme här inte. Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela