myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lördag och jag hoppas på gofrukost

Publicerad 2016-03-19 08:31:11 i Allmänt,

Vi blev ju ledig så här lite plötsligt och min första tanke är gofrukost. Tänker snart gå och förbereda och göra bacon och äggröra. Hmmm vi glömde köpa nytt smör och juice, vilket känns lite knasigt. Det är nämligen en lång historia detta med smöret.....vi har i många år använt oss av Lätta. Men har förstått att det inte är så nyttigt och sökte efter ett bättre "smör" som egentligen är ett margarin om jag förstår detta rätt. Nåja provade lite olika men de är ju så hårda att bre och man måste verkligen ta ut det en stund innan. Inget som passar oss, i alla fall. Nåja ländade till slut på Becel som dessutom skulle vara bra för kolestrol och grejer. Men.....nu har de gjort om dt till ngt som heter lätt eller gold. Det ena är väl inte så nyttigt och det andra är inte gott och blir liksom äckligt fort sådär gulorange!!!! Så då köpte jag Flora med smör
Fin förpackning men jag tror inte det är ngt för mig. Jag pruttar som om jag vore rutten invändigt. Är ju känslig för laktos och det är det enda nya som jag ätit den sista veckan så jag misstänker det starkt. Skulle ha jobbat idag egentligen men tog ledigt då vi har det lite stökigt i familjen just nu. Så då är jag hemma och tar hand om kissekatter och hus och hem. Maken skulle oxå ha jobbat men blev ledig, så det är därför jag tänkte gofrukost. Vi har som sagt besök av två kissar och de är mäkta impad av allt som våran gammkisse gör. Han är dock inte lika imponerad själv av dem, utan ser mest sur ut. Skjutsade ut My, Anders och Milou till flyget igår morse, då de skulle till Paris. Det tog lång tid ner då de fick mellanlanda i Köpenhamn och vänta länge där tills flyget ner till Paris så de var framme sent igår afton. De (My:s cheerleadinglag: Famous) skall tävla där och de bor på Eurodisney hotellet. Har facetimet med dem nu på morgonen och där de bor är allt Cars tema.
Idag är det tävling kl 16 och imorgon och på måndag så är det eurodisney som gäller. Milou visade mig hotelltvålen och schampoot som hade mickeymouse öron hihihih, så gulligt. Nåja nu skall jag gå och fixa äggröra----ha det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela