myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Onsdag

Publicerad 2016-03-30 08:03:53 i Allmänt,

Har varit lite långt mellan inläggen och orsaken är att jag tänkte sluta med bloggen....men nu är jag lite osäker. Jag börjar tänka på hur tråkig bloggen är istället för varför jag bloggar.....hmmmm svår fråga. Jag kan tänka mig att mina barnbarn som vuxna kan tycka att det är småtrevligt att läsa ngt som mormor skrivit, det hade i alla fall jag gjort. Man skriver av sig lite och ibland så gnäller man av sig vilket är det bästa. För då har man lämnat det bakom sig. Men vad har varit och farit sedan sist då? Ja vi var till stugan och det var blandade känslor skall ni veta. På lördagen var det sanslöst fint väder och jag höll på gå åt av hur röksugen jag var. Knasigt men sant och hade jag haft cigaretter så hade jag tagit en, utan att blinka. Jag har nog förklaringen....när man mådde gott så tog man en cigg och liksom allt blev ännu bättre. Nu satt jag därute i solskenet och det var så sanslöst fint och skönt och det jag ville toppa den känslan med var ju en ??cigg. Men utan vart jag liksom bara närmast ledsen och stressad. Så jag/vi satt inne i stugan hela påskhelgen och åt....och åt. Tog ett glas vin och tyckte det smakade dåligt och hällde ut och gick och la mig tidigt.....vi snackar kl åtta. Nåja allt blir ju bättre och rökning är ju 90% mentalt behov, så det är bara att härda. Sen har vi varit på Ikea och köpt dörrar till billybokhyllan. Wow vilken försäljningsgrej denna billybokhylla är. Hörde att det säljs en var tionde sekund??!!! Det är helt knasigt egentligen. På min egen butik är det oroväckande lugnt och det ogillas skarpt. Jag var på staden igår och det var så stilla och inte alls myllrigt av folk som det brukar en lönevecka. Nåja förhoppningsvis så vänder det om ngr veckor.... Hela personalen pysslade går och det blev fina grejer hahaha. Jag tittade in på en butik och där stod kassatjejen och läste en tidning...suck så trist. Måste visa er en underbart god dessert som vi fick av vår nya granne Tonka...smakade supersmarrigt
Gottis tottis Igår så var jag ledig och när maken kom hem så for vi och köpte en tavla och ett djurhuvud?? Jajamensan ett antilopkranium hahaah i ngt tungt mtrl och en tavla i åttiotalsstil!!! Att inreda med natur är ju hur trendigt som helst hahaha men tavlan kan jag inte motivera annat är att den gläste fint hahhahaa. Skall ta ett kort så får ni se. Behöver dock passande grejs runt hela arrangemanget, så nu skall jag göra klart min drömfångare. Sen så har Milou varit på besök och hade ritat jättefina teckningar på mig och maken
Detta är då jag ...med halsband...är det inte rätt likt? Detta är är maken eller som hon själv tyckte.... en låtsas jordgubbe hiihihi
Ja vad mer händer ...ja allt och ingenting, precis som för alla andra antar jag. Men en sak stack ut igår....fick en chans att prova en fin ring. My har beställt en sådan tjusig ring med en massa vackra diamanter. Tokigt nog fick hon fel storlek och den passade mig perfekt hahaha. Helt sagolikt vacker och ändå inte prålig. Jo den skulle jag inte säga nej till hahahaa. Tur nog kunde hon fixa den dvs ta in den i strl utan att skada designen. Skall kolla med henne om jag får visa den hahahha. Vi skall var tacksamma att det finns en riktig guldsmed här i stan och inte en massa kedjor som skickar iväg det till ngn firma. Så jag riktar en knuff till er alla umebor. Handla på Guldsmedjan så får vi behålla dem. Nu hade det ju inte varit helt fel att vara en stor bloggare och vara sponsrad hahahaha. Apropå storbloggare. nu har jag lyssnat klart på alla poddavsnitt med wahlgren och wistam och nu gäller det att hitta en som är nästan lika bra. Kan bli en utmaning, har dock för mig att Malin Wollin som skriver under namnet fotbollsfrun har en podd?? Skall kolla upp det redan idag. Men jag måste berätta ngt som rörde mitt hjärta och jag skänkte en tanke på att det finns så fina föräldrar och det gör mig glad. Här på gården så har vi trillingar som blir hela fem år nu i sommar. Ursprungligen två pojkar och en flicka. Men nu mer två flickor och en pojke. De är precis som de flesta ungar är glada och pratsamma åtminstone två av dem hahhaaha. Den tredje som jag alltid sett som den blyge har äntligen fått bli den som hon egentligen är. Han är en hon :) Träffade på dem i helgen och det är så roligt, för mer tjejig tjej får man leta efter. Allt i superrosa och hon har nu fått riktigt långt hår. Hennes syster är mer nedtonad i sin flickighet och har valt en kortare frisyr. Men det som egentligen är det underbara är att här har deras föräldrar varit lyhörda och helt fantastiska på att visa sitt barn respekt att få vara den hon är. Jag höjer på hatten. Nu skall jag bege mig till jobbet Ha det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela