myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Var lite trasig

Publicerad 2016-03-24 07:44:45 i Allmänt,

Igår just innan jag for så tänkte jag kolla så jag hade busskortet i det fack i väskan jag förväntade mig. Jo ibland så lägger jag det ngn annanstans och det blir lite kaostiskt. Nåja det låg där det skulle och jag började liksom gå och tog med mig väskan i farten....men då stöter jag till stolen som fastnat i väskan och reflexmässigt tänker jag fånga upp stolen som jag ser faller i ögonvrån på ngt vis. Slänger fram tummen!!! Ja hur tänkte jag?..inte alls. Nåväl min nagel gick sönder??? snopen som bara den eftersom naglarna tål allt. Men tur som attan hade jag för det fanns tid på salongen att laga mig så nu är allt frid och fröjd igen. I helgen bär det iväg till stugan, för ngr dagars slappande. Så jag måste iväg och handla lite inför helgen idag. Antar att jag inte kommer att vara ensam om den tanken ...suck. Maken jobbar eftermiddag så antingen åker vi inatt eller så imorgon bitti. Att säga på sociala medier att vi far bort...rädd för att tjuvar skall komma? Nope kom igen bara alla tjuvar. Jag har sector alarm som skänker oss trygghet...hmm det där lät som proffsig reklam hahaaa. Jo lite eftersom svärsonen jobbar där och vill ni ha ett säkert larm så hör av er. Idag är det äntligen dagen då jag får vara mig själv......ja jag får vara den häxa jag är hihihihi. Problemet är att jag inte hittar ngn huvudbonad. Jag har ju bara sjalar och inget huckle, hilka eller sjalett??? Jag googlade respektive och fick fram detta. Huckle:
Hilka:
Sjalett:
Verkar som om det är samma sak, men att huckle är ett mer gammelmodigt ord. Hilka sa jag när jag var barn och sjalett kanske är ett "rikssvenskt" ord? Nåja kul skall det bli och måla oss skall vi oxå göra. Hmmm måste köpa godis....så jag kan bjuda. Vad har man på sig ...hmmmm har inget gult, så det får bli vanliga kläder. Idag är det inte öppet hela dagen och jag slutar dessutom lite tidigare tänkte jag,,,jo jag vet ,visst är det lyxigt. Får inte glömma att tvätta bort påskkärringen innan jag far och handlar hahhahaa. Igår så åt jag våfflor till middag och jäsickens så gott det var, har köpt ett nytt järn så det var premiär och fort gick det då det var ett dubbeljärn. Får inte glömma att ta med mig mer garn från jobbet så att jag har lite att pyssla med uppe i stugan. Blir ju lätt rastlös som ni vet hahhahaa. Nu skall jag gå och tvätta mig och smörja mig , jo det har gått hyfsat bra att komma ihåg smörjandet och hmmmm kanske jag kan säga att huden känns lite mindre torr. Mindre stram? ingen hud på min kropp känns stram hahahaha så det vet jag inget om än. Men det är för tidigt att ge ett färdigt utlåtande ännu. Så om det återkommer jag, till ett senare tillfälle. Ha en trevlig ägglossning nu alla nu finingar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela