myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Läste att det kommer att försvinna....

Publicerad 2016-11-08 06:50:49 i Allmänt,

Läste i det lokala bladet att det blir plusgrader och regn nästa vecka :) och jag bugar och tackar för det. Så slipper jag alla glada "så här mycket snö har jag på min altan bilder" på instagram och Facebook. Fuck snow...säger jag. Eller snön i sig är väl inte mitt största problem utan att det innebär kyla och i värsta fall snöblåst och ni som följer vet ju vad jag tycker om blåst. Sluta gnälla kanske ni tycker men jag skall bara säga en sak. Att få gnälla är en sak som piggar upp en surkärring som jag, så det så. Idag steg jag upp i ottan och nu har jag lagt i högar allt som skall göras idag. Så då tyckte jag att det var dags för en kaffe och blogg paus. Har att göra så jag klarar mig till middagstid, så idag får maken fixa käk tror jag. Idag skall Milou fara och röntga sin arm igen och nu hoppas vi att allt ligger i läge så hon slipper operation. Hon var ju här igår och man kan i alla fall se att hon undviker att använda sina fingrar som sticker ut , men de är inte kalla eller bleka och det bådar ju gott att allt är som det skall. Det gick utmärkt att bada och vi plastade in armen ordentligt och sen blev det mys hos maken och en ny pyjamas jag köpte dagen till ära. Efter badet så brukar hon sitta en stund hos maken under filten och hon gillar rutiner hon också för när jag lyftade ut henne ur badet så ropade hon - Nu kommer jag och det tillhör "leken" att han då förfasar sig över att ,hjälp nu kommer det en blöt unge. Jag hade ju lovat lite bilder på det skapade pysslet jag sysselsatt mig med i helgen. Först ut är den "kista " som tomtens önskelista skall läggas i. Här kan barnen få lämna sina listor :) Är väldigt nöjd med låset helt gjort i kraftig kartong.
Sen gjordes det änglar...och granar i papper.
här kan ni även se lite paketpynt av hama pärlor
Vi kommer att ha ett litet inspirationsbord i butiken, där man lätt kan hitta ngt kul att göra även för de små barnen. Änglarna fick jag hjälp med för dem fixade yngsta sonen i familjen när de var här i söndags. Ikväll hoppas jag att jag kan fortsätta med resten av mina projekt. Är lite less att ha en stor stol stående mitt i rummet hahahh. Även om den glänser i guld. Skulle tro att det är dags att spika fast lite grejer nu om allt målande är klart. Efter det kan jag fortsätta att limma dit dekorationer i lera jag gjort. Men som sagt först är det en arbetsdag på schemat och det är dags att avrunda min paus och koka mer kaffe och sätta igång. Men vi hörs väl en annan gång? Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela