myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Prutt och skit och senapsgas

Publicerad 2016-11-02 07:46:49 i Allmänt,

Vad är det nu då? kanske ni tänker? Ja i er värld kanske inte det väger tungt att snön ligger vit på marken, men jag blev faktiskt deppig när jag såg ut.....Fy bubblan så illa jag tycker om snö. Det blir bara värre för varje år tycker jag och det tar ngr dagar innan jag tar mig ut ur deppigheten och tar in att nu kommer det att vara så här i sex månader, stå ut, nonchalera och härda får vara mina ledord.
Idag har jag bytt arbetspass på jobbet för det är styrelsemöte ikväll och jag kommer alltid sent. Dessutom har vi budgetmöte och det börjar redan kl 18, så det var tur att jag kunde byta för det är min tur med fikat. Trodde ju att jag skulle vara ledig någonting så jag kunde baka....men det sket sig ju och därför blir det köpesbröd. Men det kan också vara okej. Jag behöver nog inte säga att jag håller på att vara less....på att jobba hahahah. Känns som om jag den senaste månaden har haft tre lediga dagar utan jobb. Ser ut som jordbävning i sarons tempellundar här hemma. När jag kommer hem så grejar jag ju med min tomtestol och annat pyssel och dammet lägger sig hahaahah. Men va fasen tar det när jag har tid och lust. Eller mina planer säger att jag skall göra det imorgon förmiddag hahha. Hinner nog förbarma mig över blomstackarna ikväll och plocka bort lite av allt jox jag grejar med. Ni skulle höra hur min mage låter just nu hahahah som om jag svalt en ballong och att all luft nu finns i min mage. Den bullrar så högt att kisse sitter och stirrar på mig hahahah. Kanske min mathållning sista dagarna bidragit....te och två mackor har varit min middag i två dagar. Lunch har varit banan och kaffe och en näve nötter till eftermiddagen......Jag skyller dock på nötterna hahahaah. Nämen allvarligt jag kan inte äta så mycket nötter för då börjar jag må dåligt. En stor näve sen får det vara nog. Men allt är inte elände för jag fick inbjudan till tjejkväll igår. Visserligen ser det ut som om jag jobbar, men jag kan kanske komma lite senare....kul i alla fall och som ett litet ljus i mitt "jaghatarsnö" humör. Brukar ju göra ngt litet till barnbarnens förskolepedagoger och nu tror jag att jag vet vad. Men är inte helt hundra på min ide än så jag avvaktar med att visa. Har mycket pyssel på gång just nu även om det mesta är demos till butiken. Men det tillhör årstiden och jobbet och det säljer så mycket bättre om man har demos på olika pyssel. Några sådana här:
och jag får sälja både vaddkulor, ögon och lim. Nä nu avrundar jag detta småsura inlägg och fixar mer kaffe och ställer mig framför spegeln och säger: Ingalill allt blir bra det kommer att smälta och du fixar detta, också ler jag så hela ansiktet krackelerar,,,, Ha de:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela