myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Bad, lek och lite fler projekt....som om jag behöver fler?

Publicerad 2016-10-25 07:33:07 i Allmänt,

Jobbet igår gick bara bra och det var en ganska lugn dag, men det blev aldrig segt. Trodde det skulle komma varor men tji fick jag de måste ha stannat av i Örebro. Sista veckorna har varorna kommit lite hipp som happ och det verkar vara i Örebro som det blir flaskhals. På morgonen så hade vi ett möte i gallerian med ngr av oss "närboende" runt vår nya myshörna. Tanken är att vi i gallerian skall skapa en myshörna inte en lekhörna, vilket känns viktigt att trycka på. Den skall vara enkelt utformad och det skall finnas möjlighet till att flytta runt den till andra platser om behov uppstår. Jag hoppas verkligen att det kommer att bli bra, då jag har lite problem med att föräldrar använder vår butik som lekplats medan de själva är ...ja det frågar vi oss ibland var är föräldrarna???
Vi planerade även lite runt skyltsöndagen och december och vi kommer att ha både tomtefar och tomtemor på plats. Men då kom den stora frågan var skall de sitta??? ehhh tomten kan ju inte bara sitta på en pall...tyckte jag. Tomten behöver en fin stol, och en sådan är det nu tänkt att jag/vi skall fixa. Vi skulle ju ha Milou idag så Maken for och hämtade på föris och sen hämtade de upp mig och vi for på en massa uppdrag. Milou hade blivit både förvånad och jätteglad när maken hämtade henne och efter de hämtade mig så for vi direkt till Röda korsets butik, och Milou undrade varför det var röda kryss i baffären. Jag försökte förklara vad röda korset var och hon verkade nöjd med min förklaring och tyckte det var bra om vi kunde köpa ngt. Vi hittade en fåtölj som vi betalade och sen for vi vidare till Ohlssons tyger där vi inhandlade sammetstyg, guldband och tofsar. Jag köpte även lite svart tyg till svanstillverkning, skall klä ut mig till kisse i helgen på jobbet. Middag avnjöts på restaurang Mix och sen vidare till leksaksbutiken. Vi skulle göra en födelsedagsönskelista så vi tänkte att på leksaksbutiken finns det väl en del att välja på!!! Ehhh ja listan kunde bli lång men ngt som heter Shopkins var det som var bäst näst efter det en jättefin Barbie och mormor suckade lyckligt haahha Vi skrev en fin lista och sen for vi hem och där lekte ett spännade spel. Det var som en rysk roulette där man hade grädde och det riskerade man få rakt i fejset om man hade otur hahaah jättekul och maken förlorade ...hihih två gånger.
Det var faktiskt kul även om Milou var rädd mest hela tiden hahaa ja jag också hahahaa. Efter spel och lite lek var det hög tid att bada. Det såg ganska kul ut för när hon ropade att hon var klar så brukar jag tvätta håret på henne och sen en snabb dusch och när jag efter hon farit såg mot badkaret så såg det ut så här...
Det var tydligt att det var färdigbadat för alla???? Nu skall jag ta tag i dagens jobb och det innebär bl a att jag skall lägga in nya scheman i programmet....suck. Avskyr det för jag glömmer alltid bort hur man gör mellan varven. Tur det finns telefon support när det jävlas riktigt mycket, ursäkta språkbruket men i detta sammanhang så krävs det kraftutryck. Nu kör jag... Ha de:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela